בפרויקט 'נווה צדק על הים' טוענים לגל פניות של יהודי צרפת וארה"ב בנוגע לדירות היוקרה בעקבות המלחמה: "בגל האנטישמיות הקודם הם קנו את כל אשדוד"

בפרויקט 160 דירות פאר - ובצמח המרמן טוענים כי התקבלו 77 פניות מצרפת ו-88 פניות מארה"ב ; רן בן אברהם, סמנכ"ל ייזום ושיווק בחברה, ל"גלובס": "אני מרגיש שינוי בשוק היוקרה, שמתחיל שוב לעלות כלפי מעלה. מי שהפסיד כבר יודע כמה הפסיד ויצא לגמרי מהמשחק. לעומת זאת, תמיד יש גם כאלה שמרוויחים, ולדעתי הם כבר מפסיקים לשבת על הגדר"

חברות הנדל"ן צמח המרמן ויורוקום נדל"ן טוענות היום (ב'), שישנה התעניינות מוגברת של תושבי חוץ בפרויקט הדירות 'נווה צדק על הים', בעקבות המלחמה בעזה והשלכותיה, בישראל ובחו"ל.

בהודעה לעיתונות ששיגרו החברות, הן מדווחות על "גל של פניות של תושבי חוץ השוטף את משרד המכירות... גל פטריוטיזם של יהודי ארה"ב וצרפת שטף בפניות את פרויקט נווה צדק על הים במהלך המלחמה: 77 פניות מצרפת ו-88 פניות מארה"ב".

לפי ההודעה, ההתעניינות בפרויקט מתמקדת בעיקר ביהודי צרפת וארה"ב, אך מתעניינים גם יהודים מבלגיה, שווייץ וקנדה. לפי ההודעה, כל אלה "מבקשים לקבל אינפורמציה ולתאם פגישות בפועל, במטרה לרכוש דירות בפרויקט".

האם מדובר בגימיק תקשורתי לקידום המכירות, או בתופעה אמיתית? קשה לדעת. רן בן אברהם, סמנכ"ל ייזום ושיווק בצמח המרמן, טוען כי "משיחות טלפוניות עם הפונים, נראה כי ההצלחה הצבאית של המלחמה וההזדהות של יהדות חו"ל עם הקורה בארץ, יצרה הנעה לפעולה בקרב יהודים, שההפגנות נגד ישראל ודעת הקהל השלילית במדינות באירופה ואחרות, חיזקו אצלם את הרצון לרכישת אלטרנטיבה למגורים בישראל".

פרויקט 'נווה צדק על הים' נבנה בפינת הרחובות יצחק אלחנן והתבור בשכונת נווה צדק בתל אביב. הפרויקט כולל מגדל מגורים של 40 קומות וכ-160 דירות פאר. בקומת הקרקע של המגדל תהיה שדרת חנויות בוטיק. האחראים על הפרויקט טוענים גם לשת"פ עם ג'ורג'יו ארמאני, שיאפשר מכירת דירות מרוהטות בריהוט מלא של ארמאני קאזה.

בן אברהם אמר היום ל"גלובס": "אנחנו מוכרים ב-9,000-10,000 דולר למ"ר בממוצע, וב-15,000 דולר למ"ר בקומות העליונות. היהודים בחו"ל נתקלו בגל גדול של אנטישמיות, והם לא מפחדים מהטילים בישראל. בחו"ל הם מהווים מטרה נחה, בדיוק כמונו ואפילו יותר. בגל האנטישמיות הקודם הם קנו את כל אשדוד".

עוד אמר בן אברהם: "אני מרגיש שינוי בשוק היוקרה, שמתחיל שוב לעלות כלפי מעלה. מה שקורה היום הוא שמי שהפסיד כבר יודע כמה הפסיד, ויצא לגמרי מהמשחק. לעומת זאת, תמיד יש גם כאלה שמרוויחים, ולדעתי הם כבר מפסיקים לשבת על הגדר".

בן אברהם טוען כי הפרויקט לא יפגע באופי המיוחד של שכונת נווה צדק: "הפרויקט נמצא בפאתי השכונה, ולא משנה את המבנה האורבאני שלה. בתמורה לאישור הפרויקט הופקעו שטחים להקמת שבילי אופניים, כדי שאנשים לא יעמדו בפקקים ברחובותיה הצרים של נווה צדק. שומרים על נווה צדק בכפפות של משי".