מיקי פרידמן נחקר שוב בחשד שקיבל שוחד תמורת אישור הלוואה נוספת

פרידמן, המנכ"ל המפוטר של בנק לאומי בריטניה ולשעבר מנהל הסניף המרכזי של לאומי בת"א, חשוד כי אישר תמורת שוחד הלוואה לחברת אורן ייצור אריזות ; פרידמן הודה באישור ההלוואה אך הכחיש כי קיבל שוחד

מיקי פרידמן, המנכ"ל המפוטר של בנק לאומי בריטניה ומי שהיה מנהל הסניף המרכזי של בנק לאומי בתל-אביב, נחקר היום (ב') שוב במשטרת תל-אביב, בחשד שאישר הלוואה בניגוד לנהלי הבנק, תמורת שוחד. גם הפעם הודה פרידמן באישור ההלוואה, אך הכחיש כי קיבל שוחד.

באחרונה התקבל במשטרה מידע, לפיו פרידמן אישר העמדת אשראי בסך כ-3.3 מיליון שקל לחברת אורן ייצור אריזות ומשטחים, למרות שהחברה היתה בחובות ולא העמידה ביטחונות.

גם הפעם מייחסת המשטרה לפרידמן חשד של קבלת שוחד בסך 300 אלף שקל, אותו חלק עם מי שחשוד בתיווך בעסקה, עמי מנור, לשעבר יו"ר הפועל חולון בכדורסל.

במפלג ההונאה אמרו כי "יש בתיק ראיות חזקות, שעדיין טעונות בחינה". היום נעצרו הבעלים והמנהל של חברת אורן, ועמי מנור. הם יובאו לבית המשפט בשעות הערב.

כזכור, הפרקליטות צפויה להעמיד לדין את פרידמן בגין גניבה בידי מורשה של כ-30 מיליון שקל מהסניף המרכזי של בנק לאומי בשנים 2005-2007, בהן שימש כמנהלו. זאת, בכפוף לשימוע שייערך לו. גם בחקירה המרכזית עלה חשד כי פרידמן קיבל שוחד, אך הפרקליטות סברה כי אין די ראיות לכך.

על-פי החשד, המתווכים בשוחד היו מאיר עובדיה, יבואן רהיטי ניקולטי, ובנו רפי עובדיה, מנהל חברת "קוסט פלוס" לפריטת צ'קים בשוק האפור.

סניגוריו של מיקי פרידמן, עוה"ד משה ישראל, אייל בסרגליק ומשה שמיר, מסרו בתגובה: "טענות המשטרה חסרות יסוד. מר פרידמן נקרא לחקירה שארכה כשלושת רבעי שעה, ומר פרידמן לא עוכב. ה'חשד' נשען על דברי א' שטען כי ב' אמר לו שהוא נתן שוחד לפרידמן - דברים חסרי כל יסוד שבמקרה הטוב מהווים עדות מפי השמועה של עדות מפי השמועה. כפי שהתברר בכל יתר המקרים בהם נחשד בתחילה פרידמן כי קיבל שוחד, והתברר בסופו של דבר כי טיוטת כתב האישום שללה זאת חד-משמעית - כך יהיה דינם של הדברים במקרה דנן".