בנק לאומי הקפיא את תביעתו האזרחית נגד מיקי פרידמן עד לתום משפטו הפלילי

כזכור, הפרקליטות צפויה להעמיד לדין את פרידמן בגין גניבה בידי מורשה של כ-30 מיליון שקל מהסניף המרכזי של בנק לאומי בשנים 2005-2007, בהן שימש כמנהלו - זאת בכפוף לשימוע

בנק לאומי ומיקי פרידמן, המנכ"ל המפוטר של בנק לאומי בריטניה, חתמו היום (ג') על הסכם שבו יוקפאו ההליכים האזרחיים הקיימים והעתידיים בין הצדדים, עד לתום משפטו הפלילי של פרידמן.

כזכור, הפרקליטות צפויה להעמיד לדין את פרידמן בגין גניבה בידי מורשה של כ-30 מיליון שקל מהסניף המרכזי של בנק לאומי בשנים 2005-2007, בהן שימש כמנהלו. זאת, בכפוף לשימוע שייערך לפרקליטו, עו"ד משה ישראל.

במקביל, הגיש בנק לאומי תביעה אזרחית בסך 23 מיליון שקל נגד פרידמן, בה טען כי פרידמן רימה את הבנק, גזל את כספיו, הפר את חובות האמונים והזהירות שלו כלפי הבנק, נהג ברשלנות והפר חובות נוספות בכך שלקח שוחד, גנב ופגע בניהול תקין של עסקי הבנק. במקביל, הטיל הבנק עיקול על נכסי פרידמן עד סכום התביעה, ובחשבונותיו נתפסו כ-4 מיליון שקל.

לפי ההסכם שחתמו היום הצדדים, הוסכם כי הבנק יקפיא את ההליכים בתביעה האזרחית עד לתום ההליך הפלילי. פרידמן, מצידו, לא יערער על צו העיקול ולא יבקש לבטלו.

כמו כן סוכם כי כל עוד ההליך הפלילי מתנהל, פרידמן לא יגיש לבית הדין לעבודה תביעה נגד הבנק בדרישה לפיצויי פיטורין ולפיצוי בגין הליכים שנקט הבנק נגדו. אולם בניגוד לפרסומים, פרידמן לא ויתר על זכות התביעה.

עוד סוכם כי פרידמן יוכל למשוך מדי חודש מהחשבונות המעוקלים 20 אלף שקל שישמשו למחייתו, וזאת לתקופה של 12 חודשים.