יוחאי פלג: עזבתי את הארץ בשל איומים על חיי מצד פעילים בשוק האפור

פלג, בעל השליטה בפוד קונקשן ו-FMC, מפעילות גן אורנים, נפגש לפני ימים אחדים עם כונס הנכסים הזמני מחוץ לגבולות המדינה ; בשבוע שעבר טען פלג כי אחד העובדים בגן אורנים מעל בכספים והעביר שיקים לשוק האפור

יוחאי פלג, בעל השליטה בחברת פוד קונקשן ו-FMC, מפעילות פריים גן אורנים, טוען כי הסיבה לבריחתו מהארץ הנה מסכת איומים שהופעלה עליו בתקופה האחרונה על-ידי "פעילים" שונים בשוק האפור.

פלג, שברח מהארץ עם רעייתו גילה ו-3 ילדיו והותיר אחריו חובות של עשרות מיליוני שקלים, נפגש לפני ימים אחדים עם כונס הנכסים הזמני ועורכי דינו, אהוד גינדס וצחי שכנר, מחוץ לגבולות המדינה.

בפגישה עם עורכי דינו טען פלג כי יצא מהארץ בחוסר כל והוא מתקיים מ-40 אלף שקל שנותרו בידיו ממכירת רכבה של רעייתו. לדבריו, הרכוש היחיד שהותיר אחריו הוא בית המגורים בקריית-יערים, אשר לגביו רשומה הערת אזהרה וקיימת משכנתא לטובת בנק אדנים. שווי הבית עומד על כ-700 אלף דולר, ואילו יתרת המשכנתא על 200 אלף דולר.

פלג טען עוד כי לא יכול היה לעמוד בפני נושיו הרבים, העובדים וידידיו הרבים, אשר בפניהם הצטייר עד כה כאיש עסקים מצליח והגון.

לדבריו, הוא לא תכנן מראש את הבריחה אלא נאלץ לעשות זאת בכורח הנסיבות שנוצרו - קרי, סירוב הבנקים לכבד שיקים של החברה, האיומים מצד השוק האפור, "הבור התזרימי" שנוצר בעקבות מעילה בכספים של בכיר בחברה והרצון שלו להרחיק את רעייתו וילדיו מעין הסערה.

רעייתו של פלג, מצדה, טענה בפגישה עם עורכי הדין כי היא רוצה לשוב לישראל ולהחזיר את ילדיה למסלול חייהם הרגיל ולספסל הלימודים.

פרטים אלה מתבררים מדו"ח הפעולה הראשון שהגיש כונס הנכסים הזמני של החברה, עו"ד ישראל שפלר, לבית המשפט.

בדו"ח כותב שפלר כי לא התרשם כי פלג או בני משפחתו אוימו פיזית על-ידי אותם אנשים, אולם התרשם כי הם אכן "חוששים מאוד מתוקפנותם של גברתנים".

כן כותב שפלר כי להערכתו מדובר באירוע של קריסה כלכלית, וכי בושה וחשש הם אלה שגרמו לפלג לצאת מהארץ.

יצויין כי עורכי דינו של פלג המליצו לו לשוב לארץ ולהתמודד עם הבעיות מכאן.