חשד: זייף את חתימת מנהל רשות המסים נסרדישי כדי לזכות בהחזר מס עבור אחיו

יצחק מוריה נעצר בחשד לזיוף חתימתם של נסרדישי ושל בכירים נוספים ברשות כדי לזכות בהחזר מס לאחיו, ישעיהו זילברמן, מנהל באלון סוכניות לביטוח ; בחיפוש בביתו של מוריה נמצאה חותמת עם שמו של פקיד השומה

יצחק מוריה נעצר בחשד לזיוף חתימתם של מנהל רשות המסים ושל בכירים נוספים ברשות בכדי לזכות בהחזר מס עבור אחיו, ישעיהו זילברמן, העוסק בעסקי ביטוח, מנהל ובעל מניות באלון סוכניות לביטוח. בית משפט השלום בתל-אביב שיחרר את השניים תחת מיגבלות.

על-פי החשד, זילברמן דיווח על עסקת מכירת 50% מתיקי הלקוחות שלו לחברת אלון, ודיווח עליה כעל עסקת מכירת מוניטין החייבת בשיעור מס נמוך של 10%. מאחר שפקיד השומה לא קיבל זאת התנהל דיון משפטי, ובסופו נחתמה פשרה לפיו ישלם זילברמן מס בשיעור של 32.5%.

אולם, משהחלו הליכי אכיפה לגביית החוב, פנה רו"ח של זילברמן וטען כי על-פי מסמכים שבידיו מגיע לו החזר מס של כ-700 אלף שקל. משקיבל פקיד השומה, אבנר עופרי, את המסמכים - גילה שם מסמכים הנחזים להיות מסמכים שנחתמו על-ידו ושהוטבעה בהם חותמת הנחזת להיות חותמתו. בנוסף, מצא מסמכים החתומים כביכול על-ידי מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, ועל-ידי בכירים נוספים ברשות. בחלק מהמקרים "חתמו" חלק מהבכירים על מכתבים שכותרתם מציינת מחלקה שכלל לא עבדו בה. גם חתימותיהם של האחרים זויפה.

בעקבות החשדות נפתחה אתמול (ב') חקירה גלוי במחלקת חקירות מס הכנסה תל-אביב.

בחיפוש שנערך בביתו של מוריה נמצאו חותמת עם שמו של פקיד השומה אבנר עופרי וכן מסמכים וגזרי מסמכים שמהם עולה לכאורה כי מוריה זייף את המסמכים שנמסרו לפקיד השומה. מחקירת המחשב שנמצא בביתו של מוריה נמצאו המסמכים המזויפים שהופקו ונמסרו לפקיד השומה.

בחקירתו הודה מוריה כי זייף את המסמכים וכן הודה כי הזמין את החותמת ועשה בה שימוש על גבי חלק מהמסמכים המזויפים. לדבריו, הוא עשה זאת על מנת לתת הרגשה טובה לאחיו, שכביכול אמור לקבל החזר מס מפקיד השומה. זילברמן הודה כי קיבל מסמכים אלה מאחיו, אולם הכחיש כי ידע שמסמכים אלה מזויפים.

מהחקירה עלה עוד כי בשנת 2004 זייף חשבוניות על שם אחיו החורג בסכום העולה על 250 אלף שקל, בכדי "לנפח" את הוצאות החברה ובכך להתחמק ממס. לדבריו, אחיו נכה 100% ואינו חייב במס. אחיו, לדבריו, מעולם לא קיבל את הכספים הנקובים בחשבוניות.

כמו כן, במשך שנים רשם זילברמן את אשתו, בתו ואחיו כעובדים בחברת אלון - למרות שהם מעולם לא עבדו בחברה. סך-כל המשכורות שלכאורה שילמה להם אלון במשך 7 שנים הסתכמו בכ-500 אלף שקל.