24% מהקונים החרדיים ברשת "אלף" עברו למתחרים עקב ההסבה ל"יש"

מסקר של מכון שילוב Millward Brown עולה כי למרות נדידת הקונים - "יש" היא עדיין הרשת הבולטת במגזר החרדי ; שופרסל: "פורמט 'יש' צומח בהצלחה בכל המגזרים"

כרבע מהלקוחות החרדיים הקבועים ברשת "אלף" מצהירים כי עברו לרשתות המתחרות בעקבות הסבת רשת "אלף" לרשת "יש" - כך עולה מסקר שערך עבור "גלובס" מכון שילוב Millward Brown. הסקר נערך בקרב מדגם ארצי מייצג שבו השתתפו 500 גברים ונשים, בני 18 ומעלה, מהאוכלוסייה החרדית, השומרים על הכשר מהודר. כאמור, 24% ממשתתפי הסקר השיבו שעברו לרשתות מתחרות בעקבות רכישת "אלף" על-ידי שופרסל והסבת הסניפים לרשת "יש".

משופרסל נמסר, כי "פורמט 'יש', על 50 חנויותיו, צומח מיום ליום על-פי אסטרטגיית הפיתוח של הפורמט, בהצלחה רבה בכל המגזרים בו הפורמט פועל".

בקיץ האחרון מימשה שופרסל את אופציית ה-CALL ורכשה את יתרת המניות (50%) ברשת השיווק החרדית "אלף" מידי שותפיה אברהם משה-מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו, תמורת 100 מיליון שקל.

לאחר השלמת הרכישה, הסבה שופרסל את 8 סניפי רשת "אלף" לרשת החדשה שהשיקה תחת המותג "יש". ל"אלף" היו סניפים במרכזי אוכלוסייה חרדיים בלבד, בערים ירושלים, בני-ברק, אלעד, מודיעין-עילית, בית-שמש ובארות-יצחק. מחזור מכירותיה של "אלף" עמד על כמיליארד שקל בשנה.

במקביל הסבה שופרסל גם את סניפי תת-הרשת שלה, "זול פה", לרשת "יש" שמנתה בעת ההשקה 48 סניפים.

מהסקר נראה כי רשת "אלף" נהנתה מעוצמה: 60% ממשתתפי הסקר השיבו כי נהגו לערוך בשנה האחרונה קניות ברשת "אלף". שיעור הקונים ברשת היה גבוה יותר בקרב ליטאים (70%) וספרדים (66%).

במקביל, שיעור המצהירים כי נטשו את רשת "אלף" בעקבות ההסבה ל"יש" היה גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה ממוצעת והכנסה מעל הממוצע, 35% ו-31% בהתאמה.

על אף הממצאים, רשת "יש" היא עדיין הרשת הבולטת באוכלוסייה החרדית ו-28% מהציבור החרדי נוהגים לערוך בה את עיקר קניותיו השבועיות. 3% נוספים השיבו כי הם עורכים את עיקר קניותיהם ברשת "אלף", ולא הפנימו כי הרשת הוסבה ל"יש", כך שבפועל שיעור הקונים ברשת "יש" עומד על 31% מהאוכלוסייה החרדית.

אחרי "יש" ניצבת רשת "ברכל" החרדית, שבה 15% מהחרדים עורכים את עיקר קניותיהם. במקום השלישי נמצאת רשת "שפע שוק" של רבוע כחול עם 6% מהציבור החרדי שעורך בה את עיקר קניותיו. רשת ויקטורי שפעילה בציבור החרדי באמצעות סניף בעיר אשדוד, מושכת 4% מהציבור החרדי, ואילו רשת רמי לוי שיווק השקמה, הפעילה בקרב החרדים באמצעות סניף אחד בבית"ר עלית, מושכת אליה 3% מהציבור החרדי. לעומת זאת, להוציא את הפורמטים החרדיים, רק 1% מהאוכלוסייה החרדית עורך קניות בשופרסל ופחות מ-1% עורך קניות ברבוע כחול.

גרף