אלשיך: בריחתו של יוחאי פלג מהארץ אינה מוצדקת; זעמה על מפגשו עם הכונס בחו"ל

יוחאי פלג, הבעלים של גן אורנים שנמלט מהארץ עם בני משפחתו, נפגש עם כונס הנכסים הזמני לנכסיו בסוף השבוע בחו"ל ; הכונס מסר כי לדברי פלג הוא ברח מהארץ בשל חששו מאנשי השוק האפור

שופטת המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, מתחה היום (ג') ביקורת על כך שכונס הנכסים הזמני לנכסיו של יוחאי פלג - הבעלים של גן אורנים שנמלט מהארץ עם בני משפחתו - נפגש עם פלג בסוף השבוע בחו"ל. בתגובה לדו"ח שהגיש הכונס, עו"ד ישראל שפלר, ציינה אלשיך כי לא ברור לה מדוע וכיצד נסע הכונס לחו"ל "לראיין" את פלג ללא צו היתר מבית המשפט.

אלשיך ציינה כי ספק אם הוצאות הנסיעה של הכונס ימומנו מקופת הכינוס. לגופו של עניין, ציינה אלשיך, כי מתוך עיון בדו"ח הכינוס לא השתכנעה כי פלג נמצא בחו"ל מסיבות מוצדקות.

הכונס דיווח לבית המשפט בעקבות פגישתו עם פלג, כי הוא התרשם כי מדובר באירוע של קריסה כלכלית. לדבריו, גם פלג מודה כי ביצע טעויות כלכליות, וכי בושה וחשש הם אלה שגרמו ליציאתו מהארץ עם משפחתו.

פלג טען בפגישה כי הסיבה העיקרית לבריחתו לחו"ל ולבקשת פשיטת-הרגל נגדו היא מסכת איומים שהופעלה עליו בתקופה האחרונה על-ידי גברתנים, שנשלחו מטעם "פעילים" שונים בשוק האפור. לטענתו, הוא לא תיכנן מראש את בריחתו, אך נאלץ לעשות זאת לאחר שהבנקים סירבו לכבד צ'קים של החברה. לדבריו, בנסיבות אלה היה ברור שזו שאלה של זמן בלבד מתי ימצא את עצמו מתעמת עם אנשי השוק האפור.

פלג גם לא שלל את עמדת הכונס, לפיה ברח לחו"ל כיוון שלא יכול היה לעמוד בפני נושיו הרבים ועובדיו. לדברי הכונס, "החשש מנחת זרועם של אנשי השוק האפור, שהוא מצטרף לפגיעה האנושה בדמותו כאיש עסקים מצליח, כמו גם הרצון להרחיק את רעייתו וילדיו 'מעין הסערה', מהווים את הבסיס לבריחתה הבהולה של המשפחה".

"בור" תזרימי

פלג טען בפני הכונס כי נוצר בעסקיו "בור" תזרימי על רקע השקעות עצומות בסך כ-30 מיליון שקל בגן האירועים, מעילה בעסקיו והיעדר הון עצמי מספיק, כשלכך התווספו המשבר הכלכלי והמלחמה בעזה.

הכונס ציין כי לא הצליח לקבל תשובה עניינית מדוע פלג לא פנה מבעוד מועד לעזרת בית המשפט, וכי נראה כי הוא סבר שיוכל להתגבר על הבעיות הפיננסיות בעצמו. כמו כן, לא קיבל פרטים כיצד הצטבר לפלג חוב של מיליוני שקלים בשוק האפור.

פלג טען בפגישה כי הוא עזב את הארץ חסר כל. לדבריו, הוא מתקיים מהכספים שנותרו ממכירת רכבה של רעייתו (כ-40 אלף שקל) והרכוש היחידי שהותיר אחריו הינו בית מגורים בקריית יערים בשווי כ-700 אלף דולר ויתרת המשכנתא לטובת בנק אדנים בסך 200 אלף דולר. הוא ציין כי הזיכיון למרכז הירידים אינו שייך לו באופן אישי אלא לחברת אפ.אם אירועים (בכינוס נכסים זמני). (פש"ר 1112/09).