אלעזרא יכול לנשום, ולחייך: אושרה פריסת חוב האג"ח

ברוב גבוה מהנדרש אושר ההסדר המוצע של הכשרה החזקות ביטוח, לפריסת החוב עד סוף 2013, בהובלת קבוצות הביטוח המתחרות

מחזיקי האג"ח של הכשרה החזקות ביטוח, שבשליטת אלי אלעזרא ובניהול עופר טרמצ'י, העדיפו לאפשר לחברה להמשיך ולהתנהל כרגיל, ואישרו את הצעתה להסדר חוב חדש ברוב קולות גבוה מהנדרש בחוק. המשמעות היא, שהחברה השתחררה מהעול של החזר האג"ח שלה באופן מיידי, וזה ייפרס מחדש עד סוף 2013.

אתמול קיימה הכשרה החזקות ביטוח אסיפת מחזיקי אג"ח, שעל סדר יומה היו שתי החלטות משמעותיות. הראשונה - האם להעמיד את כל האג"ח של החברה לפירעון מיידי - נדחתה עוד אמש. השנייה, לאשר את הסדר החוב שהציעה, זכתה אתמול לאישור רוב מחזיקי האג"ח, אך לא בשיעור הנדרש (מעל 75% ממחזיקי האג"ח). כך, חיכתה החברה לקולות המתלבטים, כשספירת התומכים והמתנגדים להסדר החוב נמשכה גם היום. בסופו של דבר, 85% ממחזיקי אג"ח של החברה אישרו את הסדר החוב. בראש התומכים היו המתחרות של הכשרה - קבוצות ביטוח שתמכו בהשארתה בחיים.

פריסתו מחדש של החוב של הכשרה החזקות ביטוח, מאותתת כי ייתכן שבמקרים עתידיים של קשיים בהחזר חוב מצד חברות 'אמיתיות', בעלות פעילות מבוססת ועובדים רבים, יעדיפו מחזיקי האג"ח לבחור בדרך זו, שתכלול גם "הטלת קנס" על החברה, במטרה לסייע לה לשרוד ולשלם את הכסף במועד מאוחר יותר. זאת, על פני בחירה אוטומטית בדרך 'אגרסיבית' של מימוש מיידי של החוב, שתביא לפירוק החברה או למכירתה המיידית.

בתוך כך, על רקע התבטאויות של ראשי הכשרה ביטוח בדבר מגעים שקיימה למכירת החברה או נכסיה לקבוצת מגדל או חברות ביטוח אחרות, מסרה היום הכשרה לבורסה כי "על רקע מצב שוק ההון כתוצאה מהמשבר העולמי בשוק ההון, החברה פועלת לעמידה בדרישות הלימות ההון החלות עליה, כמו על חברות ביטוח אחרות. לצורך כך, החברה התקשרה בעסקה עם מבטח משנה בעסקי ביטוח החיים שלה, ובוחנת עסקאות נוספות עם מבטחים ומבטחי משנה. במסגרת זו, בין היתר, התקיימו מספר מגעים שלא הגיעו לכלל מימוש, עם מספר חברות ביטוח ישראליות".

מדברים אלה, מסתמן כי הכשרה מצאה פיתרון לסוגיית ההון העצמי הנדרש ממנה, לקראת פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון הרביעי של 2008.

בהתייחס לדיווח על מגעים שקיימה עם הכשרה ביטוח, מסרה מגדל כי "לא גובשה עסקה בקשר עם רכישה של עסקי ביטוח של חברת הכשרה ביטוח. החברה מנהלת מגעים בנושא, במקביל לבחינות ובדיקות נוספות שהיא עורכת בהקשר זה". *