הדמוקרטיה על-פי אילן שילוח

משום מה אני מפקפק בחרדתו המתוקשרת לשלומה של העיתונות הישראלית

אילן שילוח ומשרד הפרסום שלו "מקאן אריקסון", חרדים לשלומה של הדמוקרטיה הישראלית. "אנו קוראים לכם, המועמדים לראשות הממשלה, לקום ולעצור את הביזיון", נאמר במודעות שפרסם המשרד בעיתונים.

איזו מעורבות חברתית יש למשרד הגדול והמחודד הזה, אתם בטח אומרים לעצמכם. ככה, כמה ימים לפני הבחירות, לזעוק על העוולות בחברה שלנו ולנצל את הכוח והמשאבים של המשרד כדי להשפיע ברגע האמת? זה ראוי לשבח, ללא ספק. "קבוצת מקאן אריקסון לא יכולה לעמוד מהצד ולתת לתסריט הזה להתממש בלי ניסיון לעצור אותו", אמר הבוקר שילוח.

  1. האם הוא מתכוון לתרחיש שבו מאות אלפי ישראלים מצביעים עבור מפלגה לאומנית וחשוכה מהסוג שהביא לעולמנו אביגדור ליברמן?
  2. האם שילוח חושש מתרחיש שבו ביבי נתניהו שוב יקצץ בקצבאות הזקנה ויחזיר אותם לתקופה שבה נאלצו לבחור בין תרופות לאוכל?
  3. אולי שילוח מוטרד בכלל מהגזענות ששולטת במדינה, בה אישה אתיופית לא יכולה לעבוד בגן ילדים כי היא לא מספיק בלונדינית?
  4. ואולי שילוח מוטרד ממדיניות התגובה הרופסת של ההנהגה הישראלית, לנוכח המשך ירי הרקטות על ישראל.

כל אלה בוודאי מצדיקים פרסום מודעות בעיתונים.

הצחקתם אותו. "הביזיון" עליו מדבר שילוח קשור להחלטת ועדת הכלכלה לצאת למכרז חדש בערוץ 10, מבלי לאפשר לבעליו פריסת חובות. הבנתם? זו הסכנה הגדולה שנשקפת לדמוקרטיה הישראלית. "שני חברי כנסת מכבים את הטלוויזיה למדינה שלמה, והממשלה שותקת", נאמר במודעה.

לא תמצאו במודעה מילה על כך שערוץ 10 צפצף על תנאי המכרז, ושידר לכם זבל במקום דרמות כפי שהיה מחויב לשדר. לא תמצאו מילה על אינספור הפעמים שבה התבקשו בעלי ערוץ 10 לשלם את החובות למדינה, בעוד שאלה המשיכו לצפצף. לכו תספרו עכשיו לאילן שילוח שבדמוקרטיה יש גם חובות.

אין, ספק, חברת החדשות של ערוץ 10 עושה עבודה מצוינת. יש בה אוסף של עיתונאים מוכשרים, כאשר ספק אם תוכנית משובחת כמו זו של לונדון וקירשנבאום הייתה שורדת בערוץ 2. בכלל, תחרות תמיד עדיפה על מונופול, במיוחד כזה שפונה למכנה הנמוך ביותר.

אבל משום מה קשה להאמין ששילוח חרד לשלומה של העיתונות הישראלית. הוא מאמין, כנראה, שככל שיש יותר ערוצים מסחריים בהם ניתן לפרסם, עוגת הפרסום תלך ותגדל. הוא גם יודע שהיעלמותו של ערוץ 10 תביא לעלייה במחירי שטחי הפרסום, שכן ערוץ 2 יתנהל במקרה כזה כמו השריף של השכונה.

ראוי שאילן שילוח יצטרף לעובדי ערוץ 10 בבקשה פשוטה: אל תפגעו לי בפרנסה. כל הדיבורים על הרס הדמוקרטיה הם לעג לרש.