יו"ר ועדת הטלוויזיה: "אנו יודעים על מספר גופים שמגלים עניין בערוץ 10"

אייל בוחבוט, יו"ר ועדת הטלוויזיה במועצת הרשות השנייה, הביע היום צער על ההחלטה לצאת מיד במכרז על ערוץ 10: "לא רצינו להמית את הערוץ במכת ברזל" ; "אני בתחושת בטן שהתהליך מול ערוץ 10 לא מוצה"

"אנחנו יודעים על מספר גופים שמגלים עניין במכרז להפעלת ערוץ 10, ולא מדובר בבעלי המניות הנוכחיים" - כך אמר הבוקר (ה') ל"גלובס" אייל בוחבוט, יו"ר ועדת הטלוויזיה במועצת הרשות השנייה, בהמשך להוראה שקיבלה המועצה לפרסם באופן מיידי מכרז חדש להפעלת ערוץ 10, בעקבות החלטה שהתקבלה השבוע בוועדת הכלכלה של הכנסת.

לדברי בוחבוט, "ערוץ 10 עמד במלוא המחוייבויות שלו לשנת 2008, ובלוח שהגיש לשנת 2009 התחייב על הוצאה של 9.5 מיליון שקל יותר ממה שהוא מחוייב".

בוחבוט הביע צער על ההחלטה שהתקבלה בוועדת הכלכלה, ואמר: "לא רצינו להמית את הערוץ במכת ברזל. לא נתנו לנו כמועצת הרשות השנייה למצות את התהליך מול ערוץ 10 עד סופו. בסופו של יום, החלטות הרות-גורל מסוג זה צריך היה להביא לפתחה של ממשלה חדשה - ולא לקבלם בטרם עת".

עוד אמר בוחבוט כי "יש כאב עצום, וליבי עם העובדים. אני מבין אותם, ופעולות ההפגנה המתוכננות מול הרשות השנייה או מול כל גוף רגולטורי אחר הן לגיטימיות לחלוטין מבחינתי. אם היינו יכולים למצות את הדרך, היינו יכולים להגיע להבנות והסדרים כאלה או אחרים כדי לא לסגור את הערוץ. אני לא מוכן להעלות במחשבותיי את סגירת הערוץ. זה פוגע בתחרות בתקשורת ויסגור דעה נוספת של חדשות.

"לצערנו, התבקשנו להעלות בשבוע הבא במועצה את נושא ועדת המכרזים, ואנו בהחלט נקיים ועדת מכרזים ובתוך חודשיים-שלושה נבנה את המכרז הבא של ערוץ 10. המדינה דרשה ואנו נעשה, אך עדיין אני בתחושת בטן שהתהליך מול ערוץ 10 לא מוצה".

בוחבוט - שמתוקף היותו יו"ר ועדת טלוויזיה אחראי על מסמך "מיקוד הרגולציה", שמטרתו ביצוע שינויים רגולטוריים כמו גם הקלות לזכיינים המסחריים - אומר כי "מיקוד הרגולציה" יבוא לידי ביטוי כבר במכרז החדש שיפורסם.

"יש לי ביקורת על אופן הרגולציה, ולכן הצורך במיקוד רגולציה. יש מקום לשקול שינויים בשוק התקשורת - במיוחד בערוצים המסחריים", אמר בוחבוט.