פלפס מתנצל על עישון הסמים: התנהגתי בצורה לא בוגרת ולא ראויה

השחיין עשוי לקבל הרחקה לשנתיים מהענף מהוועד האולימפי הבינלאומי, וגם התאחדות השחייה האמריקנית שוקלת להעניש אותו ; הסכמי החסות שלו, בסך 10 מיליון דולר בשנה, צפויים אף הם לספוג מכה

אחרי שאתמול (א') פורסמה תמונתו של מייקל פלפס מעשן מריחואנה, מיהר השחיין, שזכה ב-8 מדליות זהב במשחקים האולימפיים בבייג'ין, לפרסם התנצלות. בהודעה רשמית מטעמו נמסר: "הייתי מעורב בפעילות שאני מתחרט עליה. אני בן 23, ולמרות ההצלחות שלי בבריכה, התנהגתי בצורה לא בוגרת ולא ראויה, ובניגוד למצופה ממני. אני מצטער על כך ומבטיח לאוהדים שלי שדבר כזה לא יחזור".

הוועד האולימפי הבינלאומי אמור לפרסם בימים הקרובים את תגובתו לעניין. פלפס מעולם לא נתפס משתמש בסמים בזמנים של תחרויות, ולמרות שחשיש ומריחואנה נחשבים ל"סמים בידוריים", ולא נחשבים לחומרים שמשפרים ביצועיים, הם אסורים לשימוש לפי הסוכנות העולמית למלחמה בסמים, ואתלטים שנתפסים מעשנים עשויים לקבל הרחקה של עד שנתיים בעקבות שימוש בהם.

פלפס במעשיו לא עבר על חוקי התאחדות השחייה האמריקנית, אבל ייתכן והיא תהיה חייבת להענישו בדרך כלשהי, בעיקר בגלל הפרופיל הציבורי הגבוה שלו. מהתאחדות השחייה האמריקנית נמסר: "הספורטאים האולימפיים שלנו אמורים להוות דוגמא לאנשים בכל הגילאים, ובמיוחד לאתלטים צעירים. עם זאת, אנו מודעים לכך שאף אחד אינו מושלם, ומקווים שמייקל ילמד מהטעות שהוא עשה".

גם הכיס של פלפס עשוי להיפגע בעקבות התקרית. פלפס חתום על חוזי חסות עם 10 חברות, שמבטיחים לו כ-10 מיליון דולר בשנה. "אם זה נכון, זה עשוי להיות אסון עבורו", אומר ל"טיימס" הלונדוני ג'ון טיילור, יו"ר חברת "ספורט אימפקט", מסוכנויות הספונסרים המובילות בבריטניה. "לכל נותנת חסות יש בחוזה סעיף שמאפשר להם להפסיק את הקשר עם הספורטאי במידה והוא פוגע בשמה הטוב. עישון סמים בטח לא עושה טוב לתדמית של פלפס והספונסרים שלו".

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט