אטיאס בוחן שינוי במדיניות ה-WiMAX: פרסום מכרז למפעיל אחד במקום שניים

מקורות במשרד מציינים כי השינויים המרכזיים הם: עריכת מכרז על רצועת תדרים אחת בלבד ברוחב של 30 מגה במקום שתי רצועות שתוכננו במדיניות האחרונה שפורסמה. השינוי השני הוא עריכת מכרז על המחיר לתעבורת מידע (לפי מגה)

שר התקשורת, אריאל אטיאס, שוקל להכניס שינויים משמעותיים במדיניות ה-WiMAX הנייד (רשת אלחוטית בפריסה רחבה) שצפויה להתפרסם בימים הקרובים. שני שינויים מרכזיים נשקלים על ידי השר בימים אלה וכנראה שלגבי אחד מהם הוא כבר נתן את הסכמתו.

מקורות במשרד מציינים כי השינויים המרכזיים הם עריכת מכרז על רצועת תדרים אחת בלבד ברוחב של 30 מגה במקום שתי רצועות שתוכננו במדיניות האחרונה שפורסמה. השינוי השני הוא עריכת מכרז על המחיר לתעבורת מידע (לפי מגה), בגלל הקושי לקבוע מחיר לדקת שיחה בטכנולוגיה זו.

במשרד התקשורת עושים מאמצים כבדים ביותר על מנת להשלים את פרסום מדיניות ה-WiMAX לפני הבחירות וזאת במטרה לזקוף את ההישג לזכותו של אטיאס. המדיניות הושלמה למעשה והיא נמצאת בתיקונים משפטיים. מקורות במשרד מציינים כי המטרה היא לפרסם את המדיניות עוד השבוע, אך לא מן הנמנע שהפרסום יידחה לתחילת שבוע הבא.

בעניין השינוי הראשון, מדובר על צעד משמעותי המתרחש מכמה סיבות: ראשית, המצב הכלכלי תורם תרומה חשובה מאוד להבנה שהסיכוי שיקומו שתי רשתות WiMAX בפריסה ארצית הוא חסר סיכוי במקרה הטוב ורשלני במקרה הרע. העובדה שהשחקנים שמגלים עניין בטכנולוגיה משדרים סימנים שנושא הפריסה האוניברסלית הוא בעייתי משהו, גורמת למשרד התקשורת להבין שעריכת מכרז על רצועה אחת בלבד תגדיל את הסיכוי שהפרויקט יצליח.

סיבה שנייה קשורה בחשש מבג"צים שיגישו חברות הסלולר, שחוששות שמשרד התקשורת לא מתיר להן מספיק תדרים לטובת הדור הרביעי. שתי הטכנולוגיות פועלות באותו תחום תדרים של 2.5 ג'יגה הרץ וחברות הסלולר מנהלות מאבק במשרד התקשורת על מנת שלא יקרה מצב שהקצאת התדרים לטובת ה-WiMAX תותיר אותן ללא תדרים בעוד שנתיים או יותר כאשר הם ירצו להקים רשת דור רביעי.

העובדה שייערך מכרז אחד בלבד לטכנולוגייה האלחוטית מקלה על המשרד בעניין הזה ושומטת את טענות חברות הסלולר למחסור עתידי בתדרים. *