קמפיין ויצ"ו נגד פרסומות המעודדות אלימות נגד נשים כבש את השיחה ברשת

הקמפיין הוביל בפער ניכר את הדירוג - הן במונחי היקף השיחה, כ-46%, והן מבחינת מספר המשתתפים שדיברו עליו

הקמפיין החדש של ארגון הנשים ויצ"ו, במסגרתו תוכרז הפרסומת האלימה ביותר כלפי נשים בשנה החולפת, כחלק מאירועי יום האישה הבינלאומי, הוא הקמפיין המדובר ביותר של השבוע ברשת. הקמפיין הוביל בפער ניכר את הדירוג, הן במונחי היקף השיחה, כ-46%, והן מבחינת מספר המשתתפים שדיברו עליו.

קמפיין ויצ"ו נהגה בעקבות קבלת פניות רבות מנשים, שביקשו מהארגון להתערב בהסרתן של פרסומות שמעודדות לכאורה אלימות כלפי נשים. הקמפיין עתיד לאסוף הצעות לפרסומות פוגעניות, מארגוני הנשים בארץ ומהציבור הרחב, ואלה ידורגו על-ידי וועדה עצמאית שבה חברים אנשי מקצוע רלוונטיים. על הפרסומת הפוגענית ביותר יוכרז בטקס ציבורי של ויצ"ו ביום האישה הבינלאומי. אל מול התומכים בקמפיין, כ-31% מהתגובות ביקרו את האופן בו בוחרים ויצ"ו וארגוני נשים אחרים להתמודד עם מעמד האישה.

פרט להתייחסות הספציפית ליוזמה העומדת מאחורי הקמפיין, הועלו סוגיות נוספות, כשהבולטת שבהן היא סוגיית ייצוגם של גברים בפרסומות (9%). בהקשר זה הוזכרו פרסומות דוגמת הפרסומת ללוצ'י, בה נעשה שימוש בגברים כרהיט, הפרסומת של ניקול ופרסומת הרגל (ההיסטורית) של נסקפה טייסטרס צ'ויס.

במקום השני, עם פחות משליש מהיקף השיחה על הקמפיין של ויצ"ו - מדורגת הפרסומת של הטוטו עם 13% מסך השיחה על פרסומות ברשת השבוע. במקום השלישי במונחי היקף השיחה, מופיעה הפרסומת של AXE. אף על פי שזו דורגה שלישית במונחי היקף השיח, רמת המעורבות שהצליחה לייצר הייתה הגבוהה ביותר בדירוג השבועי. *