זכיינית הרכבת הקלה בת"א מבקשת מהמדינה לשחרר מענק של 45 מיליון שקל

המענק הוקפא לפני כשלושה חודשים על ידי האוצר בגלל העיכובים בסגירת המימון לפרויקט

זכיינית הרכבת הקלה בת"א, קבוצת MTS, שבראשות סימנס ואפריקה ישראל, מבקשת מהמדינה לשחרר לה מענק בסך 45 מיליון שקל. זאת למרות שהסגירה הפיננסית של הפרויקט טרם הושלמה.

MTS בניהולו של יוחנן אור, העבירה את בקשתה למשרדי האוצר והתחבורה במקביל להתרקמות בגיבוש קונסורציום הבנקים הזרים שהעביר מכתבי כוונות להעמדת מימון זר לפרויקט. המענק הוקפא לפני כשלושה חודשים על ידי האוצר בגלל העיכובים בסגירת המימון לפרויקט.

על פי הסכם הזיכיון, המדינה הייתה אמורה להעביר ל-MTS 130 מיליון שקל ממענק ההקמה על מנת שתוכל להתחיל בתכנון המפורט של ה"קו האדום", הקו הראשון של הרכבת הקלה. עד חודש דצמבר העבירה המדינה ל-MTS שני תשלומים בהיקף של 90 מיליון שקל, אך דחתה את בקשת החברה להעביר לה את התשלום האחרון עד שלא תושג התקדמות בסגירה הפיננסית.

הבקשה של MTS הפתיעה את משרדי האוצר והתחבורה. גורמים בממשלה המקורבים לפרויקט, העריכו כי הבקשה תידחה עד שיתברר האם הבנקים אכן עומדים מאחורי התחייבותם למימון.

יחד עם זאת, ב-MTS סבורים כי עם גיבוש קבוצת הבנקים הזרים וההתקדמות במו"מ לקראת הסגירה הפיננסית אין סיבה שהמענק יעוכב.

כפי שפורסם ב"גלובס", המדינה החליטה לבקש מ-MTS, הבהרות נוספות על ההתחייבויות שניתנו על ידי הבנקים הזרים למימון הפרויקט, בסך של 930 מיליון אירו. תנאי המימון משקפים התייקרות של 2% במרווחי הריבית השקולה להתייקרות של 40-50 מיליון אירו בעלויות המימון.