האוצר בוחן שוב את הסיכום עם עובדי מס הכנסה לגבי תוספת השכר

לפני כחודשיים סוכם בין ועד עובדי מס הכנסה לאוצר על תוספת שכר של כ-30 מיליון שקל, שתחולק בין כ-3,200 עובדים ; ואולם - גורמים באוצר אומרים כעת כי לא בטוח שכיום הדבר רלוונטי, על רקע המשבר הכלכלי

על רקע המשבר הכלכלי, במשרד האוצר בוחנים שוב את הסיכום עם ועד עובדי מס הכנסה, המבטיח לעובדים תוספת שכר של כ-30 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

לפני כחודשיים סוכם בין ועד העובדים לבין האוצר על התוספת האמורה, הצפויה להיות מחלוקת בין כ-3,200 עובדים. ההבנות הושג בתום שביתה בת יומיים שקיימו העובדים. ואולם, גורמים באוצר אומרים כעת כי לא בטוח שכיום הדבר רלוונטי, על רקע המשבר הכלכלי.

בתוך כך נוצר קרע בין האוצר לבין ועד עובדי מס הכנסה, על רקע מחלוקות באשר ליישום ההבנות. אתמול (א') הגיע סגן הממונה על השכר באוצר, אהרון עוזיאלי, לפגישה בהסתדרות עם מזכ"ל הסתדרות עבודי המדינה, אריאל יעקובי, וסירב להשתתפותו של יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, טלחום פרידלוב, שהגיע אף הוא.

בין עובדי מס הכנסה לבין האוצר הושגה הבנה על תוספת של כ-27 מיליון שקל לחלוקה בין העובדים. בהמשך התעוררו מחלוקות בשאלה אם הסכום כולל עלויות מעביד או לא. האוצר טען כי הסכום כולל עלויות מעביד, בעוד שהעובדים טענו שלא. בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ששימש בעבר יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, ניתנה תוספת נוספת - כך שבסך-הכל עומדת התוספת על כ-30 מיליון שקל.

ואולם, כעת ניטשת מחלוקת בין העובדים לאוצר לגבי אופן חלוקת הכסף בין העובדים, כשכל צד מבקש לקבוע את אופן החלוקה. אתמול, כאמור, סירב עוזיאלי להיפגש עם יו"ר הוועד פרידלוב, אשר מצידו טוען כי האוצר "מחרים" אותו.

מהאוצר נמסר בתגובה: "סגן הממונה על השכר נפגש אתמול עם מזכ"ל הסתדרות עובדי המדינה וימשיך להפגש איתו ככל שיידרש. לגבי העובדים - לאחר עשרות שעות של משא-ומתן מתמשך, הוצגו לעובדים עמדות המדינה וגבולות המשא-ומתן. אנו ממתינים להתייחסות העובדים בהתבסס עלונים אלה".

יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, טלחום פרידלוב, מסר: "באוצר מכתיבים איפה לתת ומה לתת. את הצרכים של העובדים אני יודע. לא האדון אהרון עוזיאלי יכתיב לי איך לחלק את הכסף?
יש 700 עובדים באגף עם השלמת הכנסה".

לדברי פרידלוב, "אני רוצה לחזור לשולחן המשא-ומתן בלי תנאים מוקדמים, בלי שיחרימו נציגים אותנטיים של העובדים, ושיביאו לסיום מהיר, כדי שנוכל לשרת את אזרחי מדינת ישראל. העבודים שלנו היו מגיעים למקומות נפילת הטיל לפני מד"א, לפני המשטרה, לפני הצבא. מישהו בא להעריך? להגיד לנו מילה טובה? אנחנו רוצים לתת את השירות, רק שייתנו לנו את המשאבים".

סגן הממונה על השכר באוצר, אהרון עוזיאלי, אמר בתגובה: "צריך למצות את הדיאלוג ולקדם את העניינים. המסגרת גמורה. צריך להיות משא-ומתן מתאים ומהיר מצד המעסיק והממונה על השכר, ואם נראה התקדמות - נשתף פעולה".