קשת ורשת מאחדות כוחות: פנו יחדיו במכתב מתריע למשרד התקשורת

מוזי ורטהיים, יו"ר קשת, ויוסי רוזן, יו"ר רשת, טוענים כי הטלוויזיה המסחרית עשויה להגיע בקרוב למצב של קיפאון ; דורשים משר התקשורת דיון דחוף בנושא השפעת המשבר הכלכלי על שוק הטלוויזיה בארץ

מוזי ורטהיים ויוסי רוזן מתריעים בפני שר התקשורת: "אם לא תתקבלנה החלטות מהירות, תגיע הטלוויזיה המסחרית בישראל בתוך שבועות בודדים למצב של הקפאה כוללת בהפקות, בתשלומים לספקים וחלילה להחשכת מסך" - כך נכתב במכתב משותף שנשלח על-ידי ורטהיים, יו"ר קשת, ורוזן, יו"ר רשת, לשר התקשורת, אריאל אטיאס. השניים מבקשים לקיים דיון דחוף בעניין השפעותיו של המשבר הכלכלי על הטלוויזיה בישראל.

במכתב נכתב כי "המשבר הכלכלי העולמי כבר כאן. בעולם כולו נערכים לשנת 2009 ומנסים לערוך התאמות למצב הכלכלי הקשה. ממשלות בכל העולם מגבשות חבילות של הקלות, תמריצים וסיוע לחברות, כדי להתמודד נכון עם המציאות הכלכלית הקשה ולהצילן מקריסה, שתפלוט אלפי משפחות ממעגל העבודה, בתקופה בה בלתי אפשרי למצוא אלטרנטיבות ראויות".

ורטהיים ורוזן מציינים כי גם בערוץ 2 נערכים למציאות החדשה, "שבמסגרתה אנו מפסידים וצפויים להמשיך ולהפסיד עשרות מיליוני שקלים במהלך השנה הקרובה. כחלק מזה קיצצנו כ-30% בהוצאות שלנו, אנו עוברים הליכים כואבים של התייעלות, פיטורים וקיצוצי שכר ועוד".

עוד נכתב כי "אך בכך אין די. על משרד התקשורת להיערך ולהוביל שורה של תקנות חדשות והוראות שעה שיתייחסו לשנת 2009 ויגדירו אותה כשנת משבר בשוק הטלוויזיה המסחרית".

"אנו פונים כעת בבקשה דחופה, כדי שנוכל להבהיר את חומרת המצב. אם לא תתקבלנה החלטות מהירות, תגיע הטלוויזיה המסחרית בישראל בתוך שבועות בודדים למצב של הקפאה כוללת בהפקות, בתשלומים לספקים וחלילה להחשכת מסך", נכתב במכתב.

לסיכום נכתב כי "אנו מכירים בנסיבות ובעובדה שהתקופה כעת היא תקופת בחירות, אך האינטרס הציבורי והצורך להימנע ממצב משברי גורף תוך המתנה לממשלה חדשה, מחייב כינוס פגישה בנושא. לא מדובר בדיון מינורי על הקלות, אלא בהוראת שעה שנועדה להציל את הטלוויזיה המסחרית בישראל. אנו מבקשים להזמיננו לפגישה דחופה להצגת המצב ולקבלת החלטות על-ידי הממשלה בטרם יהיה מאוחר מדי".

אתמול (א') ערכה מועצת הרשות השנייה שימועים לזכייניות הטלוויזיה לקראת ההכרעות בעניין מיקוד הרגולציה. במהלך השימוע ציינה רשת כי בשנת 2008 הפסדיה עמדו על כ-42 מיליון שקל. בקשת ציינו כי רק בחודש ינואר האחרון הפסידה החברה כ-5.5 מיליון שקל, הפסד שמצטרף לשלושת החודשים האחרונים של 2008 אז הסתכמו הפסדיה בכ-18 מיליון שקל.

ברשת ובקשת הבהירו למועצה בעת השימוע כי יש להפריד בין מיקוד הרגולציה שהינו מהלך לטווח רחוק לבין שנת 2009 בה צריכים להינתן פתרונות מהירים ומשמעותיים.