סמנכ"לית התוכן של HOT: "עולם הטלוויזיה השתנה מאז יצפאן; היום הוא מאוד ערוץ 2"

קרני פלזנטל-זיו חולשת על תקציבי הענק של הגוף הכי יציב כרגע, ולא מתכננת קיצוצים בקרוב ; "אני שמחה שלא הפכתי לתסריטאית, כי אני אדם של אנשים"

בזמן שכל תעשיית הטלוויזיה נמצאת על סף פשיטת רגל טוטלית, הפקות מתבטלות ויוצרים מובטלים, ישנו אי אחד של שפיות ויציבות יחסית - מחלקת התוכן של "הוט". נכון לימים אלה הדי המיתון לא פגעו בתקציב התוכן של "הוט".

התקציב של הוט, הכולל את ערוצי המקור והרכש, הוא הגדול ביותר במדינה. ובראש אימפריית התוכן העצומה הזאת נמצאת מזה כשנתיים סמנכ"לית התוכן קרני פלזנטל זיו, שהחליפה את אלון שטרוזמן לאחר שזה הוזנק לצמרת רשת "פוקס אינטרנשנל". אנשי תעשייה ויוצרים ששוחחתי עמם מעידים כי פלזנטל זיו היא מנהלת תוכן שכל יוצר היה רוצה לעבוד אתה "בניגוד למנכ"לי תוכן שמגיעים מדיסציפלינות עסקיות מובהקות".

פלזנטל זיו החלה את דרכה כתסריטאית בערוץ הילדים. אז עוד חשבה להיות יוצרת, אך תוך זמן קצר הבינה כי היא יותר טובה בלעבוד עם אנשים ולנהל יוצרים. "היום אני יודעת שלכתוב זה לא קל, בשנים האחרונות אני מעריכה את זה יותר ויותר. אני מאוד מקנאה באנשים שמסוגלים לכתוב. הם אנשים מוכשרים בצורה יוצאת דופן. אני שמחה על כך שלא הפכתי לתסריטאית, כי אני נורא אדם של אנשים, ותסריטאות היא עבודה של נורא לבד עם עצמך, עם המחשב ועם הדמויות שלך. נוכחתי לדעת שאני לא כל כך טובה ויש כל כך הרבה טובים מסביב. לכן הפכתי לעורכת תוכן".

אחרי רומן לא מוצלח מבחינתה עם הפריים טיים של ערוץ 2, שם עבדה עם אברי גלעד ולדבריה התקשתה לקום כל בוקר עם הצרבת ולבדוק את רמת הרייטינג, היא חזרה לערוץ הילדים. אחר כך הקימה את ערוץ "לוגי", ומשם זינקה ישר לתפקיד מנהלת התוכן הראשית של "נגה תקשורת". בחודש שעבר העבירה פלזנטל זיו מהלך רדיקלי בכל הקשור לתכנים של "הוט" מיתוג מחדש של לוח השידורים ושינוי כללי בערוץ 3, שעד כה היה משותף גם ללוויין וגם לכבלים: "המחשבה היתה להפוך את ערוץ 3 לערוץ הדגל שלנו ולייעד אותו לצעירים מגיל 22 ועד 35 או 40. עד כה הוא היה ערוץ מבלבל שיש בו מצד אחד 'צעירים חסרי מנוח', שהיא תוכנית לנשים בגיל העמידה, ומצד שני דרמות מקור כמו 'הבורר' ותוכניות כמו זו של גיא פינס. גם מכרנו אותו ל'יס' ולכן לא קידמנו אותו. לא השווצנו בו, כי הוא לא היה רק שלנו. אחרי תהליך מאוד ארוך ומובנה שבמהלכו ביררנו מה הקהל הצעיר רוצה, מקור או רכש, הבנו שהוא מעוניין פשוט בטלוויזיה טובה ולא מעניין אותו אם זה עברית או אנגלית".

- בקיצור, רציתם לקחת את ערוץ 3 מ"יס"?

"אתה לא משקיע כסף ונותן אותו למתחרים. המחשבה לא היתה להפסיק למכור אותו ל'יס', אבל זה היה ברור שזה מה שיהיה בסופו של דבר".

-את לא פוחדת שתתחיל תחרות ובעקבותיה תבוא עליית מחירים מצד המייג'ורים כמו שהיה בעבר?

"בעולם הזה של תוכן יש כל הזמן התלבטות אם ליצור בידול, כי בידול יוצר תחרות מאוד גדולה על מחירים, כמו שקרה בימים ההיסטריים הידועים ההם, והתוצאות ידועות לכולם. זה קורה פחות עכשיו, כי כולם נהיו קצת יותר שפויים. אז כולם רצו לקנות בטירוף, ומייג'ורים ניצלו את זה והעלו מחירים. אני מודה כי בשנים האחרונות נשאלת השאלה כמה שווה הבידול - יש מקומות שאנחנו חושבים שהוא שווה ושם אנחנו משקיעים הרבה כסף, ויש מקומות שבהם אנחנו אומרים שזה פחות חשוב לנו".

-גיא פינס הוא החלום הרטוב של הלוויין. במשך שנים רצו שהוא יהיה אצלם. איך הצלחתם לשמר את הנכס המבדל הזה אצלכם?

"יש אתו הסכם בינתיים לשלוש שנים, ויכול להיות שגם בלוויין רוצים לפתח את הדברים שלהם ולא לעסוק בהגדלת התחרות. אני חושבת ששני הצדדים מבינים שצריך להירגע. התחרות הזאת לא מובילה לשום מקום".

מד מאן

- בכל הנוגע לרכש, "יס" נחשבים ליותר טובים מכם?

- "אוקיי, אתה גם כמו כל העיתונאים שיש להם 'יס'? יש איזה שהוא בון טון כזה בברנז'ה, שלכולם יש 'יס', אבל במציאות, ברמת המנויים אנחנו הרבה יותר גדולים מהם. הם עשו עבודה יותר טובה של שיווק ופרסום. אחד ההבדלים בינינו לבינם זה שאנחנו לא מורשים להחזיק חלק מהערוצים, בעוד שאצלם כל ערוצי התוכן והסרטים והסדרות הם בבעלותם. כשאתה בא למייג'ור, לחברות הענק הבינלאומיות, עם חבילה של עשרה ערוצים, אני חושבת שהם יכולים להביא עסקה יותר טובה מזו שאנחנו יכולים להביא. דבר שני, והוא יותר חשוב, הוא שהם מדברים בקול אחד וזה יותר קל לארוז דברים ככה. אצלם הכול נתפס כחבילה אחת ואצלנו לא. המהלך שלנו בא מתפיסה שצריך למתג את 'הוט' כחבילה אחת וצריך לפמפם אותו לצופים. אבל לא היינו בנחיתות מולם. להם היו סדרות טובות מאוד, ולנו היו סדרות טובות מאוד, אם תבדוק בצורה ביקורתית ותשקול בצורה הוגנת. נגיד 'מד מאן' מול 'עקרות בית' וכו'. אין הבדל בתוכן אלא באריזה. אנחנו בעניין הזה לא היינו מספיק מסודרים".

-אז את אומרת שהבעיות שלכם נובעות מהרגולציה?

"אסור לנו להחזיק את הערוצים האלה בבית. היכולת שלהם לשליטה היא הרבה יותר גדולה והם בעלים של הרבה יותר ערוצים. לנו יש את הבעיה לפעול כגוף אחיד; אבל יש בזה יתרונות, כל ערוץ מקבל תפעול ייחודי, כמו ערוץ הבידור ו'ביפ'".

-ומה קורה אם מביאים לכם תכנים שלא עובדים או לא מוצאים חן בעיניכם - אתם עוברים על חוקי הרגולטור?

"יש לנו דיאלוג מאוד טוב מול כל מפעילי הערוצים והם משתפים פעולה. הם באים עם תוכניות העבודה שלהם, אנחנו מדברים, מנתחים. בשנתיים שבהן אני בתפקיד לא היה מקרה שבו הם אמרו זה מה שאנחנו רוצים ואני אמרתי לא יקום ולא יהיה. בכל הערוצים האלה יושבים אנשי תוכן מעולים שמאוד רוצים בשיתוף פעולה".

מה זה קשור? - נראה שלא התגברתם על עזיבתו של יצפאן את ערוץ 3?

"למה?"

-כי "שלישיית מה קשור" לא שרדה אצלכם הרבה זמן.

"אני חושבת שיצפאן היה די נכון לשעתו".

-אבל עדיין לא מצאתם את התחליף ליצפאן.

"אני לא חושבת שחיפשנו תשובה ליצפאן".

-אבל יצפאן היה עוגן בידולי וטאלנט בלעדי של הכבלים.

"אני חושבת שעולם הטלוויזיה מאוד השתנה מאז יצפאן. היום הוא מאוד ערוץ 2. זה גם עניין של טעם. אני באופן אישי מאוד אוהבת את 'טינופת' ואני מכירה מספיק אנשים שאומרים את זה".

-כן. באמת אולי עכשיו זה הזמן לשאול אותך מה זה הדבר הזה? האם סמי זיבק או ניסן שור הם התחליף ליצפאן?

"זה פשוט הכי נונשלנטי שיש. בהתחלה שאלתי את עצמי אם זה יהיה נורא בועתי, וזה לא הכי בועה ואני לא לגמרי בחורה בועתית בת 25. אני כבר בת 45 ואמא לשני ילדים שממוטטת על הספה והולכת לישון בעשר, ויש משהו נעים בלשבת על הספה ולראות אנשים שמדברים סתם כך זה עם זה. הם מצחיקים. לפעמים יש להם תובנות ולפעמים הם מדברים שטויות. יש בזה משהו לא מחייב שלא לוקח את עצמו נורא ברצינות וזה נעים וזורם וכל המשתתפים הם אנשים נורא אינטליגנטים. עם חלקם לא הייתי נפגשת בנסיבות אחרות, הם לא המניע שלי. ויחד עם זאת אני יכולה להגיד לך שבאופן מוזר גם אנשים מבוגרים שהם לא קהל היעד באו ואמרו לי, הם נורא מצחיקים אותנו. קשה לנו להבין אותם, כי הם מדברים ביחד, אבל ככה מדברים בסלון. זה נורא אחר בעיניי, וזה מה שערוץ 2 וערוץ 10 לא יכולים לעשות. יש משהו מעניין בלא לעשות רייטינג, לעשות משהו שאולי לא כל מדינת ישראל רואה, וזו הזכות שלנו והתפקיד שלנו לעשות את זה".