מאיומים למעשים: הרשות השנייה חילטה 1.6 מיליון שקל מקשת ורשת

זאת בגין אי עמידה במחוייבויות התוכן במהלך 3 הרבעונים הראשונים של 2008 ; ב-25 לפברואר תחליט הרשות בדבר חילוט 15.6 מיליון שקל מהזכייניות, לצורך הבטחת השלמת חוסרים בשידור סוגה עלית לשנים 2006-2007

מאיומים למעשים: ביום שישי האחרון חילטה הרשות השנייה 1.6 מיליון שקל מזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת - כ-800 אלף שקל מכל זכיינית. כך נודע ל"גלובס". כבר בימים הקרובים צפויה הרשות השנייה לפרסם מכרז להפקת סרטים דוקומנטריים בסכום זה.

הסיבה לחילוט היא אי עמידה במחוייבויות התוכן של קשת ורשת במהלך 3 הרבעונים הראשונים של 2008. כבר עם קבלת ההחלטה בדבר החילוט, הבהירה מועצת הרשות השנייה על פרסום מיידי של מכרזים לביצוע הפקות בסך זה, לצורך ביצוע הפקות בהן מחויבים הזכיינים. הפקות אלה ייזקפו למכסת החזר מחוייבות כל זכיין לשנים 2006-2007, על-פי חלקו.

במקביל, ב-25 לפברואר אמורה מועצת הרשות השנייה לקבל החלטה בדבר חילוט של 15.6 מיליון שקל מהזכייניות (7.5 מיליון שקל מקשת ו-8.1 מליון שקל מרשת), לצורך הבטחת השלמת חוסרים בהוצאה ובשידור סוגה עלית לשנים 2006-2007. למרות שבעבר התקבלה כבר החלטה על חילוט מיידי של סכומים אלה, לפני כשבועיים החליטה המועצה לאפשר ארכה לקשת ורשת טרם ביצוע החילוט.

אם כך, עד ה-24 לפברואר יוכלו הזכייניות להציג חוזים חתומים של הפקות בביצוע, על מלוא המחוייבויות השוטפות בתחום הסוגה העילית לשנת 2009, בתוספת מלוא החזר מחוייבויות העבר שקבעה המועצה לשנת 2009. במידה שלא יוצגו החוזים, יבוצע כאמור החילוט ב-25 לפברואר.

כפי שמסתמן עתה, קשת ורשת לא צפויות להציג חוזים חתומים - בטח ובטח לאור המצב הכלכלי בשנת 2009 ודרישתם מהרשות השנייה להתייחס לשנה זו כשנת משבר, דבר שמבחינתם צריך לבוא לידי ביטוי בהקלה משמעותית בהוצאות על תוכן מסוגה עלית.

מרשת נמסר בתגובה: "מדהים לראות איך הרשות השנייה מתנהלת באטימות לב ועצימת עיניים לנוכח המשבר הגדול ביותר שחווה הטלוויזיה המסחרית מיום הקמתה. כנראה שזוהי תוכנית החירום שהיא מציעה להצלת הטלוויזיה בישראל. כל סכום שיחולט מרשת יפגע ישירות במסך, והרשות השנייה תהיה אחראית לכך".

מקשת נמסר בתגובה: "בזמן שערוץ 2 מפסיד עשרות מיליוני שקלים, ברור כי חילוט זה מעיד על התנהלות מנותקת מהמציאות של הרשות השנייה וחוסר הבנה של המצב הכלכלי הקשה בו אנו נתונים".