ירון גלאי ואאוט-בריין מעלים הילוך: גייסו 12 מיליון דולר בהובלת כרמל

גלאי, שחתום על מכירת קוויגו ל-AOL תמורת 340 מיליון דולר, עושה צעד נוסף עם הסטארט-אפ החדש שלו: "הכסף נועד להגדיל עכשיו את נתח השוק שלנו במידה משמעותית"

חברת הסטארט-אפ הישראלית Outbrain של היזם הסדרתי ירון גלאי, השלימה סבב גיוס הון בהיקף של 12 מיליון דולר.

קרן ההון סיכון הישראלית כרמל הובילה את סבב גיוס ההון לצד האנג'ל זוהר גילון וחברת ההשקעות הישראלית-אמריקנית רודיום. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים בחברה, קרנות ההון סיכון ג'מיני ולייטספיד וחברת ההשקעות של ליאון רקנאטי, גלנרוק, שהשקיעה באאוט-בריין מיום הקמתה וגם השקיעה בסטארט-אפ הקודם של גלאי, Quigo.

את אאוט-בריין הקים גלאי בסוף 2006. גלאי, ממייסדי חברת קוויגו, שנמכרה בנובמבר 2007 ל-AOL תמורת כ-340 מיליון דולר, עסק בהקמת אאוט-בריין תוך כדי המו"מ על מכירת קוויגו. אל גלאי חבר בהקמת החברה אורי להב, לשעבר מנהל צוותי מחקר ופיתוח ב-Shopping.com.

משוב מקורא לקורא

לדברי גלאי, "הגיוס הנוכחי יאפשר לנו להגדיל את נתח השוק שלנו במידה משמעותית, ובכך להמשיך לשפר את השירות לבלוגים ולאתרים המשתמשים בו. המשקיעים החדשים, כרמל, רודיום וגילון, כמו גם המשקיעים הקיימים, גלנרוק, ג'מיני ולייטספיד, נקטו צעד של מנהיגות בעצם ההחלטה להשקיע בתקופה כזו".

אאוט-בריין פיתחה מוצר המאפשר יצירת ודירוג המלצות ותכנים מותאמים אישית לצרכני תכנים בבלוגים ואתרי תוכן. מדובר באלגוריתם שאוסף משוב של קוראים ומתאים אותם לקוראים אחרים ברשת. בעלי האתרים צריכים להוריד את ה-Widget (מעין תוכנות זעירות שאפשר להוסיף לאתרים ולבלוגים), אך הקוראים לא נדרשים לשלם על השימוש.

מיליוני המלצות ביום

בעקבות השלמת גיוס ההון, שלמה דוברת, ממייסדי כרמל ושותף כללי בקרן, מונה לדירקטור באאוט-בריין. דוברת אמר היום כי "כמות התוכן המפורסם ברשת היא עצומה. מציאת תכנים טובים ברשת הופכת למשימה מורכבת וחשובה יותר. אאוט-בריין מציעה לבלוגרים ובעלי אתרים שירות המלצות חדשני וחכם, המאפשר הגדלה של כמות הכניסות לאתרים. השירות של אאוט-בריין מביא ערך רב לקוראים על-ידי שילוב הידע המשותף שלהם ושימוש באלגוריתמים מתוחכמים".

גלאי הוסיף עוד כי "אאוט-בריין מתמקדת במתן אפשרות לקוראים של בלוגים ואתרי תוכן לקבל המלצות על תכנים המעניינים אותם. בכל יום מתפרסמים תכנים נפלאים, אך הכמות ההולכת וגדלה של תכנים, אתרים ובלוגים, מקשה על הקורא לאתר בעצמו את התכנים המעניינים אותו.

"המשימה שלנו היא לעזור לקוראים לאתר בקלות יתרה את אותם תכנים, באתרים ובבלוגים, שאותם הם כבר מכירים. הפלטפורמה שלנו למשלוח המלצות לקוראים על-פי תחומי העניין שלהם משתכללת מידי יום, ככל שיותר בלוגים ואתרים מתקינים אותה".

המוצר של אאוט-בריין כבר מותקן באלפי בלוגים ועל רוב הפלטפורמות המשמשות את הבלוגים הגדולים, כמו Blogger.com ,TypPad, WordPress, Drupal ו-FeedFlare.

בנוסף, המוצר מותקן באתרי תוכן בולטים כמו השיקגו טריביון, VentureBeat, ערוץ דיסקברי ו-Golf.com של Sports illustrated, ומשמש להעברת מיליוני המלצות מדי יום מהאתרים האלה.