באי.בי.אי מסמנים את מנועי הצמיחה של טבע לקראת הדו"חות השנתיים: אזילקט, הפעילות ביפן והביוגנריקה

האנליסטית נועה ווייסברג: "הסיכוי לאפסייד בטבע גבוה משמעותית מהסיכון" ; חוזרת על המלצת "קנייה" במחיר יעד 51 דולר למניה הגבוה ב-18.2% ממחיר הסגירה אמש

בבית ההשקעות אי.בי.אי פירסמו סקירה על מניית טבע , לקראת הדו"חות לרבעון הרביעי ול-2008 כולה, שצפויים להתפרסם ביום שלישי הקרוב, ה-17 בפברואר.

"עיקר העניין סביב הדו"חות הוא בתחזית ל-2009 ומצב המאזן לאחר איחוד באר", אומרים באי.בי.אי. הכלכלנים מעריכים כי טבע תדווח על הפסד חד פעמי בעקבות רכישתה של באר, והתחזיות ל-2009 ינטרלו את את הוצאות הרכישה.

בשורת המכירות, בבית ההשקעות מעריכים כי טבע תציג צמיחה בכל האזורים הגיאוגרפיים ובכל תחומי הפעילות. לצד, רכישת באר, הרבעון הרביעי כלל את התוצאות של הניסוי הקליני של האזילקט, אשר יכולות להפוך את המוצר לבלוקבסטר הבא.

באשר למכירות תרופת הדגל של טבע - הקופקסון, האנליסטית נועה ויסברג מעריכה כי הן יצמחו ב-15% ל-500 מיליון דולר ברבעון. כן צופים המשך צמיחה בארה"ב בזכות עליית מחירים, ובאירופה בזכות גידול בכמויות.

הכלכלנים מציינים, כי מנועי הצמיחה של טבע הם האזילקט, אשר שינוי ההתוויה שיוגש לאישור בסוף השנה, עשוי לאפשר קפיצה משמעותית במכירותיו; הרחבת הפעילות ביפן צפויה להוות מנוע צמיחה משמעותי, וכמובן - הפוטנציאל בתחום הביוגנריקה.

"ברמה האסטרטגית, הסיכוי לאפסייד בטבע גבוה משמעותית מהסיכון", אומרים הכלכלנים, וחוזרים על המלצת "קנייה" במחיר יעד של 51 דולר למניה - גבוה ב-18.2% ממחיר הסגירה של תעודת הפיקדון האמריקנית אמש בוול סטריט.

[להמלצות אנליסטים]