אווירת בחירות: קמפיין "קודם קול" הקורא להצביע - הקמפיין המדובר ביותר ברשת

Twisted Fly: "בחודשים האחרונים מצליחים קמפיינים מעוטי תקציב בעלי אופי חברתי לייצר את מירב השיחה ברשת"

מערכת הבחירות באה השבוע לידי ביטוי בנושאי השיחה על פרסומות ברשת, כשהקמפיין "קודם קול" שקרא להצבעה בבחירות היה שוב הקמפיין המדובר ביותר. כך עולה מנתוני חברת Twisted Fly. היקף השיחה על הקמפיין היווה 63% מהיקף השיחה הכללית ברשת בנושא פרסומות לעומת המקום השני בו ממוקם הקמפיין החדש של פסק זמן עם 12% מהיקף השיחה. אחריו עם 7% הקמפיין של המועצה להימורים בספורט.

הקמפיין "קודם קול" שממוקם במקום הראשון זכה לאהדה רבה, כשעיקר השיח על הקמפיין כ-65%, תמך ביוזמה של הקמפיין וברעיון חשיבות ההצבעה שעומד בבסיסו. חלק מהמשתתפים אף ציינו כי הקמפיין הוא ששכנע אותם להצביע.

בין נושאי השיחה על הקמפיין ניתן לציין כי את תופעת הקולות הצפים, קריאה של גולשים שלא להצביע כלל, הבעת תמיכה במועמדים שונים ועוד.

לדברי יעל ברזם, מנכ"ל Twisted Fly, "בחודשים האחרונים אנחנו עדים לתופעה בה קמפיינים מעוטי תקציב, בעלי אופי חברתי, הם שמצליחים לייצר את מירב השיחה ברשת. מוקדם לומר אם מדובר בתופעה חברתית כוללת, המצביעה על מעורבות חברתית גוברת מצד הציבור, או שמדובר בהשפעה נקודתית של המלחמה והבחירות על מצב השיח הלאומי. כך או כך, נראה כי יש כאן הזדמנות עבור משווקים לעורר מעורבות בקרב צרכנים, באמצעות העלאה לסדר היום של סוגיות חברתיות הרלוונטיות למותגיהם".