הפתעה לטובה: המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו לראשונה מזה 7 חודשים

עלו ב-1% לעומת התחזית שהיתה לירידה ב-0.8% ; מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירד ב-8,000 והסתכם ב-623 אלף, אולם בשוק ציפו לירידה חדה יותר ל-610 אלף תביעות ; התביעות המתמשכות - בשיא

לראשונה מזה 7 חודשים נרשמה עלייה במכירות הקמעונאיות בארה"ב בינואר. המכירות עלו ב-1% וזהו שיעור העלייה החד ביותר שנרשם מזה יותר משנה, כך דיווח היום משרד המסחר האמריקני.

העלייה במכירות הקמעונאיות באה כהפתעה משמחת לשוק שצפה ירידה של 0.8%. הנתון של חודש דצמבר עודכן כלפי מטה לירידה של 3% לעומת מה שפורסם בחודש שעבר ירידה של 2.7%. בנובמבר נרשמה ירידה של 2.4% במכירות הקמעונאיות. בשנה האחרונה ירדו המכירות הקמעונאיות ב-9.7%.

העלייה במחירי הבנזין הקפיצו את המכירות בתחנות הדלק ב-2.6%, בניטרול מכירות הדלק הסתכמה העלייה במכירות הקמעונאיות ב-0.9%. הדו"ח של הממשל הראה כי מרבית הסקטורים נהנו מעלייה במכירות בינואר לעומת דצמבר, עם זאת נציין כי הנתון משונה מעט מאחר ובדיווחים אחרים נרשמו ירידות במכירות ברשתות הקמעונאיות ובמכירות המכוניות.

נתון המכירות הקמעונאיות מיוחס לכמחצית מההוצאות של הצרכנים בארה"ב, אשר נפלו בחדות בשני הרבעונים האחרונים. לאחר פרסום הנתון נרשמה התאוששות במצבם של החוזים העתידיים אשר מוקדם יותר הצביעו על ירידות של יותר מ-1%.

בנוסף פורסם היום כמדי יום ה' נתון ביחס למספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-7 בפברואר, אשר מספרם ירד ב-8,000 והסתכם ב-623 אלף תביעות, עם זאת בשוק ציפו לירידה חדה יותר לרמה של 610 אלף. רמה זו הינה גבוהה ביותר מ-84% ביחס למספר התביעות שהוגשו באותה התקופה בשנה שעברה.

מספר התביעות המתמשכות ממשיכות לשבור שיאים ובשבוע שהסתיים ב-31 בינואר עלה מספרם ב-11 אלף לשיא של 4.81 מיליון איש שחיים מדמי אבטלה בארה"ב. כאשר הממוצע של 4 שבועות במספר האנשים המקבלים דמי אבטלה גם הוא נמצא בשיא של 4.75 מיליון איש.

לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט פורסם נתון המלאים העסקיים לחודש דצמבר אשר ירד ב-1.3% לעומת צפי כי ירד ב-0.9%. הנתון בחודש הקודם עודכן כלפי מטה לירידה של 1.1% לעומת פרסום קודם של ירידה של 0.7%.