מניית הבנק לויד'ס מאבדת רבע משוויה בבורסה בלונדון: בנק המשכנתאות HBOS שבבעלותה יציג הפסד שיא שנתי

בנק המשכנתאות הבריטי שפועל תחת המותגים הליפאקס ובנק אוף סקוטלנד פרסם אזהרת רווח במסגרתה צפוי הוא להציג הפסד שנתי מתואם של 8.5 מיליארד ליש"ט לפני מס - הבורסה בלונדון עברה לירידות שערים

מניית הבנק הבריטי לויד'ס מאבדת רבע משוויה בבורסה בלונדון, נכון לשעת הכנת הידיעה, לאחר שבנק המשכנתאות HBOS שבבעלותה הודיע כי יציג הפסד שיא שנתי. מוקדם יותר צנחה המניה ב-40%, המצטרפת לירידה של 24.7% מתחילת השנה ועד שער הפתיחה של המניה הבוקר. אזהרת הרווח של בנק המשכנתאות תפסה את שוק המניות הבריטי בהפתעה, ובתגובה צונחות גם מניות הבנקים המסחריים המתחרים במלכה המאוחדת, ברקליס והבנק המלכותי של סקוטלנד .

בנק המשכנתאות שנוסד ממיזוג של הליפאקס ובנק אוף סקוטלנד (ועדיין ממשיך לפעול תחת שני המותגים הללו) דיווח על הפסד שנתי מתואם של 8.5 מיליארד ליש"ט לפני מס (49.69 מיליארד שקל במונחים הנוכחיים) - והבורסה בלונדון עברה לירידות שערים. "8 בבוקר היתה שעה טובה בהרבה לפרסם את האזהרה", אמר דארן סינדן, סוחר לונדוני מלייט פיננשל לפורטל הפיננסי "מרקט ווטש".

נציין, כי ההפסד השנתי של HBOS אמור למעשה להיות אף גבוה יותר ולהסתכם ב-10 מיליארד ליש"ט לפני מס - וזאת בשל העובדה כי בנק המשכנתארות מכר בהפסד פעילויות שונות שלו. המעניין הוא שדווקא הקבוצה הפיננסית המחזיקה ב-HBOS, לויד'ס TSB דווקא הציגה רווחיות מרשימה בהיקף 1.3 מיליארד ליש"ט השנה, אולם השוק בחר להתעלם מכך.

ההפסדים אותם צפוי להציג HBOS ברמה השנתית נובעים ממדיניות שמרנית יותר של הפרשה לחובות מסופקים אותה נקט בנק המשכנתאות במסגתר יישור הקו עם לויד'ס ומשקפת במידה רבה את ההידרדרות של הכלכלה הבריטית. לויד'ס מחזיק ב-43% ממניות HBOS לאחר שקיבל את היתר ההגבלים העסקיים בבריטניה, על רקע חומרת המשבר הכלכלי בממלכה - והפך לקבוצת הבנקאות הגדולה במדינה. לויד'ס, שמניותיו נסחרות בבורסה הראשית של לונדון לפי שווי-שוק כולל של 9.57 מיליארד ליש"ט, יספק תחזית לתוצאותיו הכספיות העתידיות ב-27 בחודש.

Lloyds Tsb Group PlcLloyds Tsb Group Plc