למכירה: המשקפיים של גנדי והאוסף של מייקל ג'קסון

המחיר ההתחלתי למשקפיו של מהטמה גנדי - 42 אלף דולר. בלוס אנג'לס תוכלו לרכוש את התלבושות של מייקל ג'קסון

שתי מכירות פומביות עושות כותרות בימים אלה, כשחברי פרלמנט הודים קוראים לעצירת המכירה של חפצי מהטמה גנדי, שתיערך בתוך חודש, ובלוס אנג'לס תימכר תכולת ביתו של מייקל ג'קסון באפריל.

משקפיו של מהטמה גנדי, שאמר כי הם נתנו לו את החזון לשחרר את הודו, מוצעות כעת למכירה פומבית בניו יורק. גנדי העניק את זוג המשקפיים לקולונל הודי בשנות ה-30 של המאה ה-20, לאחר שזה ביקש מהמנהיג השראה. "גנדי נתן לו את המשקפיים ואמר: אלו העניקו לי את החזון לשחרר את הודו", אמרה מישל הלפרן, מבית המכירות הפומביות, Antiquorum Auctioneers, שיערוך את המכירה ב-4 במארס.

כיוון שלגנדי היה מעט מאוד רכוש, המכירה צפויה למשוך תשומת לב רבה. כמו כן מוצעים למכירה, שתתקיים בחודש הבא, גם זוג סנדלים, שעון כיס צלחת וקערה של אבי האומה ההודית. מחיר הפתיחה של הפריטים נע סביב 42 אלף דולר, אולם המוכרים מקווים לקבל סכום גבוה בהרבה.

אורח החיים הצנוע של גנדי, שהנהיג את המאבק הלא אלים של הודו לעצמאות שימש השראה למיליוני בני אדם בהודו ומחוצה לה."לא היה לו הרבה רכוש, אז כל דבר שלו המוצע למכירה, שווה הרבה כסף", אמרה הלפרן. מספר חברי פרלמנט הודים קראו לעצור את המכירה הפומבית ולעשות כל מאמץ להשיב את החפצים להודו. "חבל אם הפריטים יעבור לידיים פרטיות ויצאו מהודו", אמר מאני שנקר אייר, שר הנפט והגז בממשלת הודו.

בתוך כך, באפריל יימכרו חפציו האישיים של מי שאורח חייו עומד בניגוד גמור לזה של המהטמה. יותר מ-2,000 פריטים מתכולת אחוזתו של מייקל ג'קסון - פריטים אישיים, תלבושות, ריהוט וחפצי אמנות יוצגו למכירה בלוס אנג'לס. המכירה צפויה להימשך ארבעה ימים, ועורך המכירה, דארן ג'וליאן, מקווה שהיא תהפוך לאירוע תקשורתי מהסוג שאפיין את ימיו הגדולים של כוכב הפופ. בין השאר יימכרו אוסף יצירות אמנות מהמאות ה-18 וה-19, מכונות משחקי וידאו ותלבושות הבמה של ג'קסון.