יואב בורגן לקראת דו"חות טבע מחר: יש לשים לב למחיקות בגין רכישת באר

גלובס tv אנליסט לידר שוקי הון חוזר על המלצת "קנייה" למניית טבע, במחיר יעד של 54 דולר, גבוה ב-23% ממחיר הסגירה בוול סטריט ; צופה רווח של 2.85 דולר למניה בכל 2008 ו-74 סנט למניה ברבעון הרביעי - בקצה העליון של התחזית המעודכנת של טבע

לקראת פרסום תוצאותיה מחר, בלידר שוקי הון פירסמו היום (ב') סקירה מעודכנת על מניית טבע , ובחרו להדגיש את המחיקות שצפויה החברה לבצע בגין רכישת חברת באר .

האנליסט יואב בורגן, חוזר על המלצת "קנייה" למניית ענקית הגנריקה הישראלית, במחיר יעד של 54 דולר, גבוה ב-23% ממחיר הסגירה של המניה ביום המסחר האחרון בוול סטריט.

"עיקר תשומת הלב צריכה להיות מופנית אל גודל והיקף המחיקות וההפחתות החשבונאיות בגין רכישת באר". אומרים בלידר. עד היום סיפקה טבע אומדן ראשוני של מחיקת מו"פ בתהליך, בסדר גודל של 1.4 מיליארד דולר, כלומר כ-1.7 דולר למניה אשר נגרעים מן השורה התחתונה של טבע לרבעון הרביעי על בסיס GAAP.

צריך לזכור, מציין בורגן, כי כל דולר של מחיקת מו"פ-בתהליך נגרע באופן ישיר מן השורה התחתונה (אין כאן מגן מס). כמו כן, בהחלט ייתכנו הוצאות חד-פעמיות נוספות אשר עלולות לפגוע מהותית ב-רווח למניה הרבעוני של טבע (על בסיס GAAP): הוצאות רה-ארגון, הפחתת זכויות מוצרים, הפרשות בגין ליטיגציה וכדומה.

בלידר מעריכים, כי הרווח למניה של טבע בכל שנת 2008 יעמוד על 2.85 דולר למניה ו-74 סנט למניה ברבעון הרביעי - כלומר, בקצה העליון של התחזית המעודכנת של הנהלת טבע לשנת 2008. לגבי 2009, בשלב זה לידר צופים לטבע רווח של 2.96 דולר למניה עבור שנת 2009.

באשר למכירות הגנריות הגלובליות של טבע, בלידר צופים כי הן יעמדו על כ-2.12 מיליארד דולר, מזה כ-1.3 מיליארד דולר בארה"ב. מכירות הקופקסון המשוערות הן כ-514 מיליון דולר ברבעון הרביעי, כ-75% מזה בצפון אמריקה. כמו כן, בלידר צופים לאזילקט מכירות של כ-60 מיליון דולר; לפעילות ה-API (תחום הכימיה, חומרי גלם) של טבע - כ-150 מיליון דולר; ולפעילות המשאפים - כ-180 מיליון דולר.