מע"צ הורתה לחברה הבת של דניה סיבוס לבדוק שוב את כל מעקות הבטיחות בכביש 431

תגובת נתיבי היובל, החברה הבת של דניה וזכיינית הפרויקט: "הגורם המסחרי העומד מאחורי הטענות ממשיך במסכת ההכפשות גם לאחר שעתירתו לבית המשפט, למחרת פתיחת הכביש לתנועה, נדחתה על הסף"

כעשרה ימים לאחר פתיחתו של כביש רוחב 431 מראשל"צ למודיעין, שוב מתעוררת מתיחות בין דניה סיבוס למדינה לגבי האישורים לפתיחת הכביש. ל"גלובס" נודע כי החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), המשמשת כרשות הממונה על הפרויקט, הורתה לזכיינית הפרויקט, חברת נתיבי היובל, החברה הבת (100%) של דניה, לבצע לאלתר בדיקה מחודשת של כל מעקות הבטיחות בכביש ולפעול לתיקון הליקויים שיימצאו.

בחברה הלאומית לדרכים החליטו לנקוט בצעד לא שגרתי זה בעקבות טענות של חברת טראפיק-טק לליקויי בטיחות בהתקנת מעקות הבטיחות בכביש. כזכור, טראפיק-טק טכנולוגיות, שנבחרה לשמש כקבלן הראשי בהתקנת מעקות הבטיחות בכביש, נקלעה לסכסוך כספי קשה מול דניה סיבוס, ומייד עם פתיחת הכביש עתרה לביהמ"ש המחוזי בירושלים בבקשה להוציא צו מניעה לסגירתו, זאת "עקב ליקויי בטיחות שעלולים לסכן הנהגים".

דניה טענה בתגובה כי מדובר בניסיון לסחוט ממנה כספים. ביהמ"ש דחה את העתירה על הסף ואף חייב את טראפיק-טק בהוצאות משפט בסך של כ-35 אלף שקל. יחד עם זאת, נראה כי במע"צ החליטו שלא לקחת סיכון ולבדוק שוב חלק מהטענות, זאת, אגב, למרות שבתגובתה לביהמ"ש טענה מע"צ כי "האישור לפתיחת הכביש ניתן לאחר שכל מרכיבי הבטיחות הושלמו".

גורמים המקורבים לנושא ציינו כי "מדובר בכיפופי ידיים רגילים בין הרשות הממונה לזכיין שיש בכל פרויקט. אין כל סכנה בטיחותית בנסיעה בכביש".

מהחברה הלאומית לדרכים נמסר בתגובה כי "לאור הטענות שהועלו בעתירה שהגישה חברת טראפיק-טק ועל אף שהעתירה נמחקה, נקטה החברה הלאומית לדרכים במשנה זהירות ודרשה מחברת נתיבי היובל להתייחס באופן פרטני לכל אחת מהטענות והליקויים, שנפרשו בעתירה".

עוד נמסר: "החברה הלאומית לדרכים, מתוקף היותה הרשות הממונה, תמשיך לבצע בדיקות הבטחת איכות קפדניות ותפעיל את סמכויותיה, זכויותיה והסעדים המוקנים לה על פי הסכם הזיכיון ועל פי כל דין, על מנת להבטיח עמידה של הזכיין בתקנים המחמירים ביותר ומילוי דקדקני של כל התחייבויותיו על פי הסכם הזיכיון. החברה הלאומית לדרכים לא תהסס לנקוט בסנקציות כלפי הזכיין בכל מקרה של הפרה, לרבות בכל הקשור להרשאה לפתיחת הדרך ולתפעולה".

מחברת נתיבי היובל נמסר: "בתגובה לטענות המועלות לכאורה כי קיימת בעיה בטיחותית בכביש 431, מבהירה חברת נתיבי היובל, מפעילת הכביש: כזכור, הגורם המסחרי העומד מאחורי הטענות ממשיך במסכת ההכפשות גם לאחר שעתירתו לבית המשפט, למחרת פתיחת הכביש לתנועה, נדחתה על הסף. למען הסר ספק מובהר בזה, כי כל האביזרים ואמצעי הבטיחות שהותקנו לאורך כביש 431 הם מהמשוכללים ומהבטוחים בישראל. בטיחות כביש 431 על תשתיותיו ומעקות הבטיחות העוטפים כל אחד ממסלולי הנסיעה שלו - מגלה יותר "סלחנות" לטעויות אנוש של נהגים מכל כביש אחר בישראל".