ממשיכים לגייס: בנק מזרחי טפחות גייס 200 מיליון שקל בכתבי התחייבות נדחים

הגיוס, במסגרת החברה להנפקות, מצטרף ל-400 מיליון שקל אותם גייס הבנק לפני שבוע וחצי - במטרה להביא את יחס הלימות ההון של הבנק ל-12%

בנק מזרחי טפחות ממשיך לעבות את בסיס ההון שלו במטרה לעמוד ביעד יחס הלימות הון של 12% עד סוף השנה, על פי דרישות המפקח על הבנקים בבנק ישראל. יחס הלימות ההון של הבנק הרביעי בגודלו במדינה עומד על 11.43% נכון לסוף ספטמבר.

הבנק השלים גיוס של 200 מיליון שקל בכתבי התחייבות נדחים, תוך ניצול ההזדמנות בשוק האג"ח - על רקע תוכנית רכישת האג"חים הממשלתיות עליה הכריז בנק ישראל שלשום, אשר אמורה להביא לירידת התשואות לפדיון באג"ח הקונצרניות הארוכות בעקיפין. את הגיוס ביצע הבנק במסגרת הסדרה הסחירה ל'. ערכה הנקוב של הסדרה בבורסה הוא 672 מיליון שקל. ההנפקה בוצעה באמצעות החברה הבת, מזרחי טפחות חברה להנפקות.

כתבי התחייבות הינם ניירות-ערך הנסחרות בדומה לאגרות חוב, אותם מגייסים בנקים באישור המפקח על הבנקים. הון שמגייסים הבנקים באמצעות כתבי התחייבות נדחים נחשב לצורך חישוב יחס הלימות ההון כהון משני, והוא מוגבל לכך שרק מחציתו משמשת לצורך חישוב הונו העצמי של הבנק כדי לעמוד ביחס הלימות הון. הזכויות בכתבי התחייבויות נדחים משניים לתביעותיהם של כל הנושים האחרים של הבנק, פרט לנושים בעלי זכויות דומות. אג"ח בנקאיות, לעומת זאת, מייצגים חוב בכיר הנחשבות בהיקפן המלא לצורך חישוב עמידת הבנק בתנאים של הלימות ההון.

לפני עשרה ימים גייס הבנק ממשקיעים מוסדיים 400 מיליון שקל באמצעות הנפקת שטרי הון משני עליון. למזרחי טפחות הנפקות 6 סדרות של כתבי התחייבות נדחים, ובהנפקה הפרטית השתתפו, על פי הודעת הבנק לעיתונות, מגוון רחב של משקיעים בשוק ההון ובהם חברות ביטוח וקופות גמל.

הסדרה הנוכחית נסחרת בבורסה בשער הנמוך ב-3.1% מערכה המתואם נטו (ערך פארי). הסדרה צמודה למדד המחירים לצרכן ונושאת ריבית קבועה בשיעור 3.9% לשנה. מח"מ (משך החיים הממוצע עד החזר ההשקעה במלואו, מפרעונות קרן או ריבית כאחד, א"ו) הסדרה עומד על 7.24 שנים נטו.