גילוי חדש: ה-FBI חקר את סטנפורד בחשד להלבנת כספים לקרטל סמים אלים ממקסיקו

(עדכון) - ABC: חקירת ה-SEC נגד סטנפורד בחשד להונאה פיננסית סיבכה את חקירת ה-FBI נגדו; עקבותיו נעלמו ; CNBC: סטנפורד ניסה לחכור מטוס פרטי לאנטיגואה ; תביעה: לחקור את קשרי סטנפורד עם מחוקקים בקונגרס

המיליארדר רוברט אלן סטנפורד, שמואשם בהונאה "מסיבית ומתמשכת" בקשר למכירת תעודות פיקדון בנקאיות בסך שמונה מיליארד דולר, שלח יד, לפי החשד, גם בפעילויות שחורגות מעבירות צווארון לבן, פעילויות שמזוהות יותר עם העולם התחתון ופחות עם וול סטריט.

לפי גילוי שהתפרסם אמש (ד') ברשת אי.בי.סי, שימש סטנפורד מטרה לחקירה של אף.בי.איי בחשד שהיה מעורב בהלבנות כספי סמים בשביל "קרטל המפרץ", אחד מארגוני הסמים החזקים והאלימים יותר של מקסיקו.

מקורות רשמיים מסרו לרשת, כי במהלך החקירה, שמתנהלת מאז השנה שעבר, עצרו שלטונות מקסיקו את אחד ממטוסיו הפרטיים של סטנפורד. לדברי המקורות, התעוררו חשדות שצ'קים שנמצאו במטוס קשורים ל"קארטל המפרץ".המקורות אומרים, כי ייתכן שיוגש כתב אישום פלילי נגד סטנפורד. הקובלנה שהוגשה נגדו לבית-משפט בדלאס בגין הונאה שקשורה לניירות ערך היא קובלנה אזרחית (אם כי לא מן הנמנע שתוגש גם קובלנה פלילית בגין תעודות הפיקדון, בשלב מאוחר יותר.)

לפי המקורות, חקירת הרשות לניירות ערך נגד סטנפורד סיבכה את חקירת אף.בי.איי. נגדו.

בינתיים הספיק סטנפורד להיעלם והשלטונות הפדרליים אינם יודעים היכן להתחיל לחפשו. כך דיווחו אמצעי תקשורת בארה"ב.

פשיטות של חוקרים על משרדי סטנפורד גרופ ביוסטון, טקסס; ממפיס, טנסי; וטופלו, מיסיסיפי העלו אתמול שפע של מסמכים אך לא את עקבותיו של המיליארדר, בעל אזרחות כפולה של ארה"ב ושל אנטיגואה.

החוקרים סגרו 3 מהחברות בקבוצת סטנפורד והקפיאו את נכסיהן. חוקרים שצוטטו הערב ברשת אי.בי.סי. אמרו, כי הונאת סטנפורד יכולה להיות גדולה כמו זו של ברנרד מיידוף. בשתי הפרשיות, הבטיחו הפיננסיירים החשודים למשקיעים תמימים תשואות "בלתי אפשריות" על השקעותיהם.

"בכנות, איננו ידועים היכן הוא", אמרה אמש רוז רומרו, מנהלת משרד הרשות הפדרלית לניירות ערך בפורט-וורת, טקסס, בתשובה לשאלה על סטנפורד.

רשת CNBC דיווחה הערב, כי כי סטנפורד ניסה להימלט מארה"ב. מקור לא מזוהה סיפר לרשת, כי סטנפורד ניסה להזמין טיסה ישירה במטוס פרטי לאנטיגואה, אי באגן הקאריבי שבו ממוקם סטנפורד אינטרנשנל בנק, אחת מיחידות הקבוצה. בנק זה הנפיק את תעודות הפיקדון נושאות הריבית ה"בלתי אפשרית", ששימשו אחת מעילות החקירה של הרשות לניירות ערך. סטנפורד הוא המעסיק הפרטי הגדול ביותר באי ובעל השפעה גדולה שם.

לפי הידיעה, ביקש סטנפורד לשלם בעד הטיסה בכרטיס אשראי, אך החברה סרבה בטענה שמדיניותה היא לקבל תשלום רק באמצעות העברה בנקאית ישירה.

לסטנפורד יש 6 מטוסים פרטיים שרשומים כחוק במינהל התעופה האזרחית של ארה"ב. לא ברור האם הוא ניסה לצאת את ארה"ב באחד ממטוסיו.

בתוך כך נשמעות קריאות לחקור את קשריו של סטנפורד עם מחוקקים על גבעת הקפיטול. לפי אי.בי.סי, הוציאו סטנפורד וחברות שלו כ-7 מיליון דולר על לוביסטים בוושינגטון ועל תרומות למסעי בחירות של מחוקקים מסוימים, במאמץ להשיג הקלות בחוקים שמסדירים בנקאות חוץ חופית. בין המחוקקים שקיבלו את התרומות הגדולות ביותר: סנטור ג'ון מקיין, שהיה מועמד הרפובליקני לנשיאות; הסנטור הדמוקרטי כריסטופר דוד, יו"ר ועדת הבנקאות של הסנט; והסנטור הרפובליקני ג'ון קרונין, שהיה בין המחוקקים שהוזמנו לבקר באנטיגואה על חשבונו של סטנפורד.