המוסדיים ביקשו, האוצר נענה: נדחה מועד הגשת ההצעות במכרז קרנות המנוף ב-4 ימים

הגופים המוסדיים ביקשו להכיר טוב יותר את שבע הקבוצות המתמודדות ; ההצעות יוגשו עד ה-5 במארס ; ההחלטה על הזוכים תידחה אף היא

משרד האוצר דוחה בארבעה ימים את הליך בחירת הקבוצה המנהלת לקרן המנוף הראשונה שתקום לטובת התערבות בקיפאון שאחז בשוק האשראי הקונצרני החוץ בנקאי. היום הודיע האוצר לשבע הקבוצות המתחרות על תפקיד מנהל קרן המנוף הראשונה שתקום, כי דחה את המועד להגשת ההצעות הסופיות שלהן במכרז ל-5 במארס, מהמועד הקודם שנקבע ל-1 במארס. יחד עם בחירת הגוף המנהל של הקרן הראשונה, צפוי להיבחר גם הגוף שינהל את קרן המנוף השנייה המתוכננת לקום במקביל.

באוצר מציינים כי הדחייה נעשתה לבקשת הגופים המוסדיים, שרצו עוד זמן על מנת להכיר טוב יותר את הקבוצות המתמודדות על הזכות לנהל את כספי העמיתים שתחת ניהולם. בעקבות דחיית מועד הגשת ההצעות, נדחה גם מועד ההחלטה על הזוכים במכרז. המועד החדש לפרסום הזוכים טרם נקבע, אך צפוי כי תהיה דחייה תואמת של ימים ספורים בלבד.

בתוך כך, בתחילת השבוע הבא צפוי האוצר לפרסם תשובות והבהרות חדשות בנוגע למכרז, בעקבות שורת שאלות שהעבירו לו גורמים בשוק, הנוגעות להסכם השותפות שפרסם ולתנאי המכרז.

קרנות המנוף נועדו לשמש ככלי התערבות של האוצר בשוק האשראי הקונצרני החוץ בנקאי, בשיתוף הגופים המוסדיים במשק, והן מיועדות לטיפול באשראי החוץ הבנקאי ובהסדרי חובות של חברות ישראליות. את עבודת המטה באוצר מרכזים החשב הכללי, שוקי אורן, וסגנו עמי לנדאו, בשיתוף הממונה על שוק ההון, ידין ענתבי, וראש אגף התקציבים, רם בלינקוב. במכרז המקדמי שערך האוצר לבחירת הגופים שיתמודדו על הזכות לנהל את קרנות המנוף הראשונות, אושרו כל שבעת הגופים שהגישו מועמדות.

בקרן המנוף הראשונה שתצא לשוק, האוצר התחייב להשקעה בהיקף 500 מיליון שקל, ואילו היקף השקעתו בקרן השנייה, אם יוחלט להקימה, יעמוד על 300 מיליון שקל. לפי לוח הזמנים הנוכחי, צפויה קרן המנוף הראשונה להתחיל לפעול רק במהלך חודש מאי. בהקשר זה ציין גורם באוצר, כי "רוב הבעיה היא במחצית השנייה ב-2009, אז יידרשו רוב המיחזורים בשוק האג"ח הקונצרני".