גזית גלוב גייסה 400.4 מיליון שקל בהנפקת האג"ח מסדרה י' - בריבית זהה לזו שהוצעה לפני הדירוג

הסדרה, שזכתה לדירוג "-AA" ו-"Aa3" מ-S&P מעלות וממדרוג בהתאמה, צמודה למדד ונושאת ריבית בשיעור 6.5% ; בנוסף, הציעה החברה למשקיעים 2.06 מיליון כתבי אופציה שיזרימו לקופתה עוד 199.82 מיליון שקל בהנחת מימוש מלא לאג"ח

גזית גלוב , חברת הנדל"ן הציבורית הגדולה בישראל, גייסה 400.4 מיליון שקל בהנפקת אג"ח אותה הוביל לידר שוקי-הון, ובהשתתפות איפקס, כלל פיננסים, אקסלנס, מנורה מבטחים, לאותי ושות' ו-IBI. אגרות החוב גויסו בהנחה על ערכן הנקוב - במחיר של 992 שקל לכל חבילה שכוללת 1,000 אגרות בערך נקוב של שקל, כל אחת.

הגיוס בוצע במסגרת סדרה חדשה, סדרה י' - בריבית זהה לזו שהוצעה לפני הדירוג. הסדרה, שזכתה לדירוג "-AA" ו-"Aa3" מחברות הדירוג S&P מעלות וממדרוג בהתאמה, צמודה למדד ונושאת ריבית קבועה בשיעור 6.5% לשנה. לשם השוואה, ריבית הפריים, ריבית הבסיס הבנקאית שאינה צמודה - עומדת על 2.5% לשנה בלבד.

הסדרה היא לתקופה של 10 שנים, תשלם ריבית אחת לחצי שנה ופדיון מלא של הקרן בסוף התקופה - מה שגוזר לה מח"מ (משך חיים ממוצע עד החזר ההשקעה במלואו, הן מפרעונות קרן והן מפרעונות ריבית, א"ו) של 7.6 שנים ברוטו.

נזכיר, כי גזית גלוב תכננה בהתחלה לבצע את ההנפקה ללא דירוג, אולם העובדה שלמרבית מהגופים המוסדיים מגבלת השקעה של 5% לכל היותר בהנפקת אג"ח קונצרניות לא מדורגות, שלחה את החברה לדירוג. מכאן, שהערכות שונות בשוק סברו כי בשל הדירוג תגייס גזית גלוב לבסוף בריבית נמוכה יותר.

בנוסף, הציעה החברה למשקיעים 2.06 מיליון כתבי אופציה שיזרימו לקופתה עוד 199.82 מיליון שקל בהנחת מימוש מלא לאג"ח. כתבי האופציה הוצעו למשקיעים בשוק הראשוני ללא תמורה ובהנחה על מחיר המימוש - 97 אגורות במקום שקל.

כתבי האופציה, בתוקף לשנה וחצי, מאפשרים לאוחזים בהם לממש אותם לאגרות חוב (בתשלום נוסף) סמוך למועד הקובע לאחזקה בהן לצורך קבלת תשלום הריבית התקופתי - וכך ליהנות מריבית על תקופה שלמה, מבלי להחזיק באג"ח בפועל לכל אורך התקופה. סך ההנחות, לפיכך, מגלמות במקרה כזה תשואה אפקטיבית ברוטו לפדיון של 7% לשנה.

על רקע התייבשות שוק ההנפקות, גייסה גזית גלוב את האג"ח כשהעמידה לטובתו לראשונה שעבוד של נכסי נדל"ן: מתחמי הקניות והבילוי "G" שבשליטת החברה הבת גזית ישראל (75%) וחברות בנות שלה הממוקמות במערב ראשון לציון. מדובר במתחם כפול ("G1" ו-"G2"), עתודת קרקע לצד G2, ומתחם סמוך נוסף בו צפוי לקום הסינמה סיטי בראשל"צ השנה ("G Cinema"). בנוסף, תשועבד קרקע בחוף הצפוני באילת, המיועדת לשמש להקמת מתחם מלונאות ונופש, כולל מסחר - כנראה בשיתוף עם גורם נוסף.

גזית גלוב התחייבה לגייס ביחס שלא יעלה על 75% משווי הנכסים, ולשם כך הציגה הערכת שווי נכון לסוף 2008 שממנה נגזר גיוס בהיקף מירבי של 619.5 מיליון שקל. מכאן, שבהנחת מימוש מלא של כתבי האופציה, נותר לחברה לגייס 16.01 מיליון שקל בלבד כל עוד ערך הנכסים לא עלה.

גזית גלובגזית גלוב