הפרסומת של AXE - המדוברת ביותר ברשת

במקום השני, הרחק מאחור, ממוקמים הקמפיינים של לאומי קארד 'גרוזינים', ניסאן 'רכב מנהלים', ויסוצקי והקמפיין למען ניצולי השואה

הפרסומת של AXE לג'ל רחצה לגברים היא הפרסומת המדוברת ביותר השבוע ברשת עם 24% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת. במקום השני, הרחק מאחור, ממוקמים הקמפיינים של לאומי קארד 'גרוזינים', ניסאן 'רכב מנהלים', ויסוצקי והקמפיין למען ניצולי השואה. כל אחד עם 9%-10% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת. כך עולה מנתוני חברת Twisted Fly.

הפרסומות של AXE נדונו בעבר ברשת והפעם עיקר השיחה נגע לאופן הייצוג של גברים ונשים, והיחסים שביניהם. 64% מההיקף השיחה על הפרסומת נגע לסוגיה זו, כשמחולל השיחה הייתה תלונה שהוגשה לרשות השנייה, כנגד הפרסומת, והתגובה שהתקבלה בעקבות אותה תלונה.

44% מהמתייחסים לפרסומת - נשים בעיקר - סברו כי הפרסומת פוגעת בקהל הנשים. לטענתן, הצגת ג'ל רחצה לגברים על דרך הניגוד, מציג נשים כמי שכל תפקידן מתמצה ב'שעשוע' של המין הגברי - דבר אותו הם רואים בחומרה בעיקר כשמדובר בפרסומת המיועדת לבני נוער.

מנגד, 22% מהמתייחסים לפרסומת לא הבינו על מה המהומה, וטענו כי מדובר בפרסומת הומוריסטית, שאין דבר בינה לבין פגיעה במין הנשים - ודאי לא פגיעה המצדיקה דיון בפסילתה לשידור.

דיון נוסף שעלה בהקשר לפרסומת של AXE נגע לסוגיית השימוש במיניות בפרסומות, והאם השימוש הינו בהכרח פוגעני - או שמא ישנם מקרים שבהם השימוש בהנחה ש"סקס מוכר" הוא לגיטימי.