אירופה נשארת בטריטוריה החיובית: רויאל בנק אוף סקוטלנד מזנקת ב-12.2%; דורי מדיה מטפסת ב-12.7%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] ברקליס מטפסת ב-7.7% ; מדד דאקס עולה ב-0.9% ; BNP פריבה מוסיפה 2.7% ; אורידיון עולה ב-3.5% ; הממשל האמריקני עשוי להלאים 40% מסיטיגרופ

המדדים המובילים באירופה נסחרים בעליות שערים בהובלת רויאל בנק אוף סקוטלנד, שצפוי לנקוט בצעדי ייעול של 1 מיליארד ליש"ט ולאחר ש"הוול סטריט ג'ורנל" דיווח כי הממשל האמריקני עשוי להלאים 40% מסיטיגרופ.

ברקע, מנהיגי ושרי האוצר של מדינות אירופה השייכות לקבוצת ה-G20 קראו אתמול להגברת הרגולציה ולהגדלת השקיפות של השווקים הפיננסים, קרנות הגידור ומכשירים פיננסים נוספים. נציגי צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, ספרד, בריטניה, צ'כיה ולוקסנבורג נפגשו אמש (א') בברלין, כדי לתאם עמדות לקראת פיסגת ה-G20 שצפויה להערך ב-2 לאפריל.

"כולם הסכימו כי כל השווקים הפיננסים, מוצריהם ולקוחותיהם, כולל קרנות גידור וקרנות פרטיות נוספות המאיימות על היציבות הכלכלית, חייבים לעבור בדיקה יסודית ושינויים הכרחיים", נכתב בסיכום הישיבה בברלין.

בנוסף, מנהיגי ושרי האוצר האירופאים, הציעו להגדיל ב-500 מיליארד דולר את העתודות של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) המיועדות לטפל במשבר הפיננסי בדגש על עזרה פיננסית למדינות מרכז ומזרח אירופה. ל-IMF יש נכון לעכשיו רזרבות בהיקף של 250 מיליון דולר, כשעד כה הוציאה 50 מיליארד דולר.

חבר הבנק המרכזי של אירופה (ECB), אוולד נווטני, אמר ביום שישי שהפחתת הריבית לרמת אפס "אינה רצויה או נחוצה", דבר המצביע על כך שהעמדה היונית של ה-ECB עשויה להתפוגג במהירות. אך השווקים עדיין מצפים להפחתה של 0.5% ב-5 למארס, שכן חברי בנק מרכזי אחרים אותתו על מהלך כזה בשבועות האחרונים.

יתרה מכך, הנתונים ממשיכים להדאיג שכן מדד מנהלי הרכש של מגזרי הייצור והשירותים של אזור האירו ירדו באופן לא צפוי לשפל שיא חדש בפברואר ל-36.2 לעומת 38.2, דבר שאותת על האטה בפעילות זה החודש התשיעי ברציפות מכיוון שהמדד נותר מתחת לרמה של 50 נקודות.

מדד פוטסי של לונדון ; מדד דאקס 30 של גרמניה ; מדד קאק 40 של צרפת ; מדד פוטסי של החברות הגדולות באירופה ; מדד RTS של מוסקבה.

בזירת המטבעות, האירו עולה ב-0.38% ל-1.2843 דולר והליש"ט מוסיפה 1.79% ל-1.4642 דולר.

בזירת המאקרו

התיקון הסופי למדד המחירים לצרכן באיטליה היה הפרסום היחיד שפורסם היום. נתוני המדד נותרו בעינם ברמה חודשית של 0.1%- וברמה שנתית של 1.6%.

מניות בכותרות

רויאל בנק אוף סקוטלנד מתכנן להקטין את ההוצאות ב-1 מיליארד ליש"ט (כ-1.44 מיליארד דולר), בעזרת צמצום חטיבת בנקאות ההשקעות. הבנק צפוי להתפצל לשתי חטיבות נפרדות במהלך שלוש עד חמש השנים הבאות.

חברת הסלולר ודאפון צפויה להודיע מחר על פיטוריהם של מאות עובדים ברחבי בריטניה במטרה לצמצם הוצאות.

יצרנית הבירה Anheuser-Busch הסכימה אתמול למכור את החברה הבת, Inbev USA לחברת הפרייווט אקוויטי KPS קפיטל פרטנרס.

מניות הבנקים ברקליס , BNP פריבה , HSBC ודויטשה בנק מרכזות עניין על רקע הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי סיטיגרופ מנהל מגעים עם הממשל הפדראלי להלאמה חלקית - בשיעור 40%. שיחות עם הממשל הפדראלי התקיימו באישון לילה, והממשל הפדראלי בראשות אובמה טרם הודיע האם יתמוך בהצעתו של הבנק השלישי בגודלו בארה"ב.

ישראליות באירופה

קבוצת עטיה דיווחה לבורסה של לונדון כי ירון ייני חד להיות בעל עניין בתאגיד מכח אחזקות. ייני מחזיק כעת ב-592,792 מניות של קבוצת עטיה, המהוות 4.71% ממניות החברה.

אורידיון קיבלה אישור FDA למוניטור נשימתי Capnostream עם מדד הIntegrated Pulmunary Index. מדד ה- IPI שפיתחה אורידיון כחלק מטכנולוגיית הקפנוגרפיה החכמה (Smart CapnographyTM) נעזר באלגוריתמים ייחודיים המציגים נתוני זמן אמת תוך שילוב 4 פרמטרים: פליטת דו תחמוצת הפחמן, קצב נשימה, דופק הלב וריווי חמצן, הנמדדים באופן שונה למדד בעל ערך אחד. המדד החדש עוזר לקצר ולייעל את זמני הטיפול של האחיות ובכך להפחית סיכונים.

חברת דורי מדיה גרופ הנסחרת בבורסה של לונדון דיווחה בסוף השבוע (ו') על סיכום התוצאות הכספיות לשנת 2008 . חברת המדיה הבינלאומית הפעילה בתחום הטלוויזיה, ומתמקדת בהפקה, הפצה, שידור ומסחור של טלנובלות הציגה שיא בהכנסות השנתיות: גידול של 70% ל-51 מיליון דולר, בהשוואה ל 30 מליון דולר בשנת 2007.

DIM Vastgoed, קרן ה-REIT שאקוויטי 1 של גזית גלוב מחזיקה בכ-73.3% ממניותיה, פירסמה בשבוע שעבר (ה') את תוצאותיה הכספיות ל-2008, מהם עולה כי הקרן רשמה ירידת ערך של נכסי נדל"ן (חנויות בארה"ב) בסך 36.7 מיליון דולר ב-2008. החברה סיימה את השנה בהפסד של 27.8 מיליון דולר - לעומת רווח של 15.3 מיליון דולר ב-2007. ה-FFO השנתי עלה ב-4.3% ל-9 מיליון דולר.