אלביט מערכות השלימה את העסקה לרכישת שירון תקשורת לווינים תמורת 16 מיליון דולר

שירון פועלת בתחום טכנולוגיית התקשורת בפס רחב ומפתחת פתרונות המתאימים לדרישות הגוברות להעברת מולטימדיה אינטראקטיבית

אלביט מערכות דיווחה היום (ג') כי החברה הבת שלה, אלביט מערכות יבשה ותקשו"ב תדיראן, רכשה את כל המניות של שירון תקשורת לווינים הישראלית, תמורת 16 מיליון דולר.

שירון פועלת בתחום טכנולוגיית התקשורת בפס רחב ומפתחת פתרונות המתאימים לדרישות הגוברות להעברת מולטימדיה אינטראקטיבית. מערכת InterSKY שפיתחה שירון מאפשרת שידורי פס רחב באמצעות לווין לאזורים מרוחקים, ויוצרת סינרגיה והשלמה לטכנולוגיות התקשורת הצבאית המיושמות במערכות ובפתרונות של החברה.

העסקה היא עסקה שולית לאלביט מערכות אך מהותית לחברת פולאר תקשורת שהחזיקה כ-47.4% ממניות שירון באמצעות חברה בת. פולאר תקשורת הודיעה כי תרשום ברבעון הקרוב רווח של 22 מיליון שקל כתוצאה מהעסקה. מלבדה, מחזיקים בחברה גם בנק לאומי , מספר משקיעים פרטיים, קרנות הון סיכון, וכן המייסדים.

הרכישה היא זניחה עבור אלביט מערכות, אבל משמעותית מבחינתה של פולאר תקשורת. בעלת המניות העיקרית בשירון מחזיקה כ-47% ממנה, לאחר שהשקיעה בה במספר סבבי גיוס בשנים 2005-2006. מכירת האחזקה בשירון היא חלק ממסע מימוש הנכסים שעורכת פולאר תקשורת, בניסיון לשפר את מצבה הכספי. בדצמבר מכרה פולאר גם את חברת ברק הדפסות תמורת 9.1 מיליון שקל.