אוריאל לין: "שופטים בישראל מפתיעים בקלות העונשים על גרימת מוות - וחלקם אחראים ישירות לחלק מתאונות הדרכים"

נשיא איגוד לשכות המסחר: "מן הראוי שהעונש על גרימת מוות ברשלנות יעמוד על 10 שנות מאסר"

"חלק מהשופטים בישראל לא הפנימו כיאות את הערך העליון של קדושת חיי האדם. כתוצאה מכך, הם אחראים ישירות לחלק לא מבוטל מתאונות הדרכים בישראל" - כך אמר ביום חמישי האחרון אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בכנס קציני בטיחות בתעבורה של האיגוד.

לין אמר: "שופטים אלה מגלים הזדהות מפתיעה עם העבריין, יותר מאשר עם הקורבנות ובני משפחותיהם ומעבירים מסר לציבור שהריגת אדם כתוצאה מרשלנות אינה מעשה חמור. כל אחד מאיתנו או מבני משפחותינו עלול להיות הקורבן הבא; מספר שופטים מפתיע בקלות העונשים על עבירות של גרימת מוות".

"500 בני אדם נהרגים בישראל בשנה כתוצאה מנהיגה ברשלנות, אבל חלק משופטי ישראל אינם ממלאים את החובה המוטלת עליהם בהגנה על הציבור ומעדיפים לגלות סלחנות עילאית כלפי העבריינים", המשיך לין. "חלק מהשופטים נכשלים בתפקידם ומאפשרים לעברייני דרכים מועדים להמשיך ולנהוג לאחר הרשעתם בעשרות עבירות תנועה, כאשר ברור לכל שזוהי רק שאלה של זמן עד אשר הם יהרגו אדם אחר".

עוד אמר נשיא איגוד לשכות המסחר: "במקום לאלץ את הפרקליטות להתלבט האם להרשיע עבריין שגרם למות זולתו בעבירת רשלנות, אשר העונש עליה הוא 3 שנות מאסר או בעבירת הריגה אשר העונש עליה הוא 20 שנות מאסר, מן הראוי שהעונש על גרימת מוות ברשלנות יועמד על 10 שנות מאסר".