הכנסות סטארלימס עלו ב-2008 - אך הרווחיות רשמה ירידה: הרווח הנקי הגיע ברבעון הרביעי ל-780 אלף דולר

ברבעון הרביעי ניכרה התאוששות לאחר הרבעון השלישי הקשה, עם צמיחה של 30% בהכנסות ושיפור בשיעורי הרווח הגולמי בשנה כולה ; הרווח הנקי הצטמצם ל-2.9 מיליון דולר ; היעד ל-2009 - שיפור שיעורי הרווח התפעולי

אחרי רבעון שלישי קשה, סטארלימס מתאוששת ברבעון הרביעי ומסכמת את שנת 2008 עם עלייה בהכנסות, אך עם ירידה ברווח הנקי. החברה, שמפתחת ומשווקת מערכות תוכנה לניהול מידע במעבדות, גם מעדכנת שהיעד שלה לשנה הקרובה הוא לשפר את שיעורי הרווח התפעולי, למרות הסביבה המאקרו כלכלית הבעייתית.

ברבעון הרביעי של 2008 סטארלימס רשמה הכנסות של 7 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל וגבוה ב-30% מהרבעון הקודם, לגביו פרסמה החברה אזהרת רווח. בשנה כולה הסתכמו הכנסות החברה ב-25.2 מיליון דולר, צמיחה של כ-6% ביחס לשנת 2007. חלק השירותים בהכנסות השנתיות הגיע ל-38.7%, והיתר הגיעו מתחום המוצרים שמחולק לרישוי תוכנה (כ-66% מסך ההכנסות ממוצרים) ותחזוקה. גידול מרשים היה במכירות לאסיה (ובפרט סין), שצמחו ב-82% והסתכמו ב-3.8 מיליון דולר ב-2008. גם המכירות לארה"ב גדלו, בכ-7%, ולעומת זאת באירופה, ישראל ואמריקה הלטינית הייתה ירידה במכירות.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי עלה ל-63.3%, לעומת שיעורי רווח של 60.4% ו-55.6% ברבעון המקביל והקודם, בהתאמה. בשנה כולה הגיע שיעור הרווח הגולמי ל-62.2%, נמוך מזה שנרשם בשנה הקודמת - 64.4%.

הרווח התפעולי הרבעוני הסתכם ב-748 אלף דולר, ובשנת 2008 כולה הוא הסתכם ב-2.4 מיליון דולר. בשורה התחתונה סטארלימס רשמה רווח נקי רבעוני של 673 אלף דולר, ורווח נקי שנתי של 2.9 מיליון דולר. בנטרול הוצאות שקשורות לרישום התגמולים לעובדים, הרווח הנקי Non-GAAP הגיע ברבעון הרביעי ל-780 אלף דולר, שהם 9 סנט למניה. הרווח הנקי השנתי Non-GAAP הגיע ל-3.2 מיליון דולר, שהם 37 סנט למניה - ירידה של 33% לעומת השנה הקודמת.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע ברבעון הרביעי ל-1.4 מיליון דולר, ובשנה כולה ל-2.2 מיליון דולר. בסוף השנה היו בקופת החברה 30.8 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר וארוך. סטארלימס מעדכנת היום לגבי ההתקדמות בתוכנית ה-Buy Back, רכישה עצמית של מניות, עליה הודיעה לפני שנה. החברה הוציאה במהלך השנה כ-1.9 מיליון דולר מתוך ה-2 מיליון דולר שהוקצבו לתוכנית, ורכשה מעל 326 אלף מניות במחיר ממוצע של 5.95 דולר למניה. המחיר הנוכחי של מניית סטארלימס הוא 4.3 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 37 מיליון דולר.

משיקה פתרונות חדשים

במקביל לדו"חות, סטארלימס הודיעה גם על השקת יומן אלקטרוני לניהול מעבדה (ELN), ושילובו בתוכנת ה-LIMS שלה לניהול מידע במעבדות. בכך, היא תוכל לספק ללקוחותיה פתרון משולב על גבי פלטפורמה אחת שכוללת גם מערכת לניהול מסמכים מדעיים.

"במהלך השנה, הרחבנו את הפתרונות שלנו במטרה להגדיל את הזדמנויות השוק, דבר חשוב במיוחד בסביבה כלכלית מאתגרת", אמר מנכ"ל החברה, יצחק פרידמן. הוא ציין שהשקת הפתרונות החדשים הם צעד משמעותי ביעד של שילוב כל המידע במעבדה על גבי פתרון אחד, מבוסס-web. "עובדה זו, יחד עם מאמצינו הנמשכים להרחיב את הנוכחות הגיאוגרפית שלנו, פותחים בפנינו דרכים חדשות לצמיחה בטווח הארוך", הוסיף פרידמן.

סמנכ"ל הכספים, חיים פרידמן, אמר שהחברה מאמינה כי גם בתקופה כלכלית קשה כמו הנוכחית, סטארלימס מסוגלת לשפר את מיצובה בשוק.