מנכ"ל גאון טרייד ל"גלובס": "השחקנים הגדולים הכריעו את השוק לרמת ה-650"

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המעו"ף] מורן צור מנכ"ל גאון טרייד: "המחזורים הנמוכים מהווים קרקע פורייה לשחקני המעו"ף אשר משפיעים ביתר קלות על השוק" ; האופציות על מדד המעוף פקעו בירידה של 0.85% לשער של 652.99 נקודות

עם פתיחת המסחר בבורסה בת"א פקעו היום (ה') האופציות על מדד המעו"ף ועל מדד הבנקים. שער הפקיעה לאופציות המעו"ף נקבע על 652.99 נקודות, ירידה של 0.85% ביחס לשער הנעילה אתמול. מחזור הפקיעה הסתכם ב-478 מיליון שקל בלבד לעומת המחזור הקודם אשר עמד על כ-790 מיליון שקל בלבד.

הימים האחרונים, היו נתונים להשפעתם הישירה של שוקי ההון בעולם על השוק המקומי, כאשר ברקע גוברים כל העת החששות מפני ירידה אל מתחת לרמת ה-650, המהווה בחודשים האחרונים רמת תמיכה, ורמה פסיכולוגית עבור המשקיעים. חששותיהם של המשקיעים באו לידי ביטוי ברמת סטיות התקן, אשר עמדה באופן ממוצע במהלך החודש על אזור ה-32%, דבר המגלם סטייה יומית ממוצעת של אזור ה-2% בנכס הבסיס.

"השחקנים הגדולים הכריעו לרמת ה-650". כך ציין היום בראיון לגלובס, מורן צור, מנכ"ל בית ההשקעות גאון טרייד.

"בחודשים האחרונים ראינו איך השוק התנהג במנותק מהנעשה בשוקי העולם. המחזורים הנמוכים מהווים קרקע פורייה לשחקני המעו"ף אשר משפיעים ביתר קלות על השוק". הוסיף צור.

בהמשך לכך מציין צור את הירידה באחזקות הציבור והזרים בשוק המניות המקומי. "אין מי שימכור כרגע סחורה. המוסדיים שמחזיקים בכסף הגדול, לא מתכוונים לזרוק בטווח הזמן הקרוב סחורה לשוק, אך אני סבור כי במהלך השנה הקרובה הם יגדילו את החשיפה לאפיק המנייתי".

בראייה לעבר השנה הקרובה סבור צור כי תהיה זו שנה של דשדוש עם תיקונים קטנים למעלה או למטה, אך ללא תנודות קיצוניות כפי שראינו ב-2008. "לא צפוי תיקון אגרסיבי, ולא צפוי שנראה עליות משמעותיות, זאת כל עוד לא התפזרה עננת ההלאמה מעל הבנקים הגדולים בארה"ב". ציין צור.

השוק מתאים לבעלי קיבה חזקה

"השוק הנוכחי מתאים למי שיש אורך רוח, למי שרוצה להיכנס לטווח הארוך לאפיק המנייתי. העיתוי הוא הדבר הכי חשוב לכניסה, וכעת העיתוי טוב יותר מהמצב שלפני שנה או שנתיים".

בהמשך לכך ממליץ צור על תעודות סל העוקבות אחר מדדים מרכזיים, אך סבור כי הסתת הכסף לאפיק המנייתי לטווח הארוך כגון קופ"ג או קרנות פנסיה, עשוי להתברר כשהשקעה נכונה.

* מה לגבי מניות היתר אשר רשמו לאחרונה ביצועים מרשימים?

"הייתי נזהר מתחום היתר, אומנם יש שם חברות טובות, אבל השוק הזה מתאים למשקיעים מתוחכמים יותר. צריך לזכור כי ביתר נמצאות לא מעט חברות בעלות תזרים מזומנים חלש ונמוך אשר עשויות לפשוט את הרגל עם סגירתם של מפעלים בארץ בעקבות ההרעה במצב הכלכלה הריאלית". סיכם צור.

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המעו"ף]