גדי דנקנר באסיפת האג"ח של אלרן השקעות: "בשבילנו 22 מיליון שקל זה הרבה כסף"

על פי ההסדר המוצע תשלומי הקרן יידחו בשנתיים ובתמורה תשולם ריבית גבוהה יותר, הבנקים יקבלו שעבודים נוספים ולמרות זאת הם סירבו להימנע מלפעול לפירוק החברה ; עו"ד יורם ראב"ד, המייצג את החברה: "בכל חשבון שלא נעשה האלטרנטיבה היא אפס"

אסיפת מחזיקי אג"ח ב' של אלרן השקעות שהתכנסה הבוקר לא הכריעה האם לקבל את הסדר החוב שהוסכם בין נציגות מחזיקי האג"ח והנהלת החברה ופורסם אתמול. המשקיעים רוצים ללמוד את הפרטים לעומק ובנוסף בהתאם להנחיות החדשות של משרד האוצר, יש צורך באישור של ההסכם בוועדות שונות של הגופים המוסדיים לפני שהם מצביעים. בסוף האסיפה הוחלט שההצבעה תעשה בכתב עד ליום רביעי.

על-פי תנאי ההסדר: תשלומי קרן אג"ח ב' שנותרו יידחו בשנתיים, וישולמו בסוף חודש פברואר של כל אחת מהשנים 2011 - 2014. תשלומי הריבית ישולמו בתשלומים שנתיים בסוף חודש פברואר של השנים 2010 - 2014.

גדי דנקנר, יו"ר החברה: "החיים שלי ב-3 חודשים האחרונים זה מול מחזיקי האג"ח אני נותן לכם המון כבוד. אנו הכי רוצים למכור את הנכסים ולהחזיר את הכסף. אני פחות עובד על השבחת הנכסים ויותר על מו"מ עם מחזיקי האג"ח וכולי. השנתיים מתבקשות כדי שנוכל להמשיך לעבוד ולהשביח את הנכסים שלנו שהם טובים. הנדל"ן וחברת הלוויין ברומניה. יש לי בדיוק אותו אינטרס כמו שלכם, תנו לי לעבוד".

"אם נמכור נכס נחזיר הכסף. אין כאן שתי מחנות. היו צעקות ואגרופים עם נציגות האג"ח אבל בסוף הצלחנו להגיע להסכם. אתה מקבל טלפונים מבנקים ושותפים אחרי שיש כותרות בעיתונים וזה מקשה על העבודה", הוסיף דנקנר.

דורי דנקנר, המנכ"ל: "לזמן יש חשיבות עצומה. אם הולכים היום לפרעון הבנקים יקבלו את רוב הכסף בחזרה ומחזיקי האג"ח יתחלקו בכל מה שיישאר. יש לנו נכסים שאפשר יהיה לראות את התמורה עבורם בעתיד. ה-22 מיליון שקל זה ויתור אמיתי על סכום כסף גדול. נעשה כאן מאמץ גדול ואנו כבעלים נטלנו נתח משמעותי כדי להיטיב עם מחזיקי האג"ח. יש לחברה שותפים ובנקים וצריך לתת להם אופק סביר לדעת מה קורה עם אלרן השקעות".

במסגרת ההסכם הפיצוי למחזיקי האג"ח: הריבית השנתית תועלה ל-9.5%, החברה תקצה אופציות למחזיקי האג"ח, בעלי השליטה יזרימו מיליון שקל לחברה באמצעות הנפקת זכויות והמשכורת של עובדי החברה תקוצץ.

כמו כן אם יכנסו תקבולים לחברה הם ישמשו ראשית לפרעון כל החובות של הבנקים ורק לאחר מכן יפרעו החובות לבעלי האג"ח. החברה תרשום שעבוד שני לטובת מחזיקי האג"ח בגין אחזקותיה בחברת הלווין הרומנית.

משפחת דנקנר, בעלת השליטה בחברה הסכימה להפחית את החוב שלה ל"נחות" ביחס ליתר מחזיקי האג"ח. המשמעות היא שהם יקבלו כסף רק לאחר שהקרן והריבית תשולם למחזיקי האג"ח השונים, מוסדיים ופרטיים.

"האג"ח הנחות זה למעשה הלוואת בעלים בשווי של כ-22 מיליון שקל לטובת מחזיקי האג"ח. יש רק שתי אלטרנטיבות לחתום אל ההסדר או לא ואז יש עדיפות לבנקים בגביית החוב. בכל חשבון שלא נעשה האלטרנטיבה היא אפס. הבנקים יכולים ללחוץ על הכפתור ואנו לא יודעים אם יישאר משהו וזה סיכון שלא כדאי לקחת בימים אילו. חברת הלווין הרומנית צורכת הרבה כסף.", אמר עו"ד יורם ראב"ד, המייצג את החברה.

למחזיקי האג"ח לא הייתה יותר מדיי ברירה על רקע המשבר הפיננסי שנקלעה אליו חברת האחזקות. לדו"חות הרבעון השלישי צורפה הערת "עסק חי" בעקבות הפסד של 84.5 מיליון שקל, שיצר גירעון בהון העצמי של 123 מיליון שקל. כמו כן נרשם גירעון בהון החוזר של 90.6 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי בגובה 26.7 מיליון שקל.

עו"ד אלון בנימיני, המייצג את מחזיקי האג"ח: "מחזיקי האג"ח מתבקשים לאשר חיזוק בטחונות נוספים לבנקים. למעשה כל נכסיה השוטפים של אלרן השקעות ישועבדו לטובת החזר חובות לבנקים. הבנקים סירבו להתחייב שלא לפעול לפירוק החברה".

אלרן השקעות פועלת בארבעה תחומים עיקריים: נדל"ן, תיירות, תקשורת וקמעונאות. היקף החובות שלה לבנקים: 50.5 מיליון שקל למזרחי-טפחות, 9 מיליון שקל ללאומי ו-3 מיליון שקל למרכנתיל-דיסקונט. היקף החוב למחזיקי האג"ח עומד על 20 מיליון שקל לסדרה א' (קרן) ו-102.5 מיליון שקל לסדרה ב' (קרן).

גדי דנקנר, יו"ר החברה, השיב למחזיק אג"ח שטען שתרומת בעלי השליטה להסכם לא כל כך גדולה: "בשבילנו 22 מיליון שקל זה הרבה כסף". עם זאת יש לציין שמדובר בסכום של אג"ח בערך נקוב מלא, ולמעשה נרכש בשוק בסכום נמוך בהרבה.

שרון חינקיס, ממגדל שוקי הון: "למה שנוותר על נשייה ראשונה ונעמוד אחרי הבנקים, זה נראה לי לא הגיוני. אנו מוותרים על נכסים ומעבירים אותם לבנקים במחשבה שאולי בעוד שנתיים יהיה יותר טוב". אורי רבינוביץ' מהראל פיא, שהיה בנציגות מחזיקי האג"ח: "המטרה שלנו היא לא לפרק את החברה".

[לאתר אפיקים סולידיים]