הדולר היציג ירד היום ב-0.26% ל-4.162 שקלים; בסיכום שבועי נותר כמעט ללא שינוי; האירו נחלש ל-5.273 ש'

האירו ירד ב-1.15% ל-5.273 שקלים ועלה השבוע ב-0.69% ; בנק הפועלים: סגירת פער הריביות עם ארה"ב צפויה להחליש את השקל ; Prico: מעריכים כי השקל צפוי להתחזק משמעותית בהמשך השנה

מגמת המסחר שפתחה את יום המסחר האחרון בשבוע בזירת המט"ח המקומית השתנתה להתחזקות של השקל מול שני המטבעות המובילים כשהדולר נחלש מעט מול השקל בזמן שהאירו נחלש בשיעור משמעותי יותר מול המטבע המקומי.

השערים היציגים ננעלו במגמה דומה למסחר בין הבנקים שבה התחזק השקל מול שני המטבעות המובילים כשהאירו נחלש בשיעור משמעותי יותר מול השקל לעומת הדולר.בסיכום שבועי התחזק האירו בכ-0.7% לעומת הדולר שסיכם את השבוע כמעט ללא שינוי.

המסחר בזירה המקומית תואם למגמת המסחר בעולם כשבזירת המט"ח העולמית נחלש האירו ב-0.57% מול הדולר ל-1.2671 דולר לאירו.

המסחר במט"ח אתמול בזירה המקומית שיקף את העובדה שהדולר נחלש מול מרבית המטבעות העיקריים מלבד הין היפני. הדולר נחלש אתמול מול השקל בכ-0.4% לרמה של 4.173 שקלים.

לאומי: הדולר האמריקני נהנה משנאת הסיכון בעולם

בסקירתם השבועית מעריכים כלכלני לאומי כי סיום פוטנציאל הפחתת הריבית במשק האמריקני יחזק את הדולר. כמו כן, המשך חוסר הוודאות הכלכלית בעולם וחוסר התיאבון לסיכון הנגזר מכך, ימשיכו לתמוך במטבע האמריקאי.

הפועלים: סגירת פער הריביות בין ארה"ב לישראל צפויה להחליש את השקל

בסקירה השבועית של כלכלני בנק הפועלים נכתב כי בין הגורמים המקומיים התומכים בחולשת השקל ניתן למנות את הפחתת הריבית השבוע ע"י בנק ישראל לרמת שפל של 0.75% בלבד (למרות ששיעור ההפחתה היה נמוך מהצפוי), והתגברות החששות להעמקת המיתון בישראל, בעקבות המשבר בעולם. בנק ישראל צפוי בימים הקרובים להגיע לגבול העליון של יעד יתרות המט"ח. בעקבות זאת ההערכות הן, כי ייפסקו רכישות המט"ח היומיות, אך ייתכנו התערבויות נקודתיות במסחר.

להערכת כלכלני הבנק, השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, המיתון הכלכלי בישראל וסגירת פער הריביות שבין השקל והדולר.

המשק הישראלי נפגע מהמשבר העולמי

מנתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול עולה כי שוק הנדל"ן המקומי עדיין במשבר לאחר שבינואר נמכרו 880 דירות חדשות, ירידה של 20% לעומת אשתקד.

השבוע פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי שיעור האבטלה במשק עלה ב-0.3% ל-6.3% כשהצפי הוא לגידול נוסף בעתיד של שיעור האבטלה במשק בעקבות המשבר הכלכלי העולמי הפוגע גם בישראל - נתוני מאקרו חלשים בישראל עשויים לטווח ארך להחליש את השקל מול המטבעות הזרים.

שערו היציג של הדולר ירד היום ב-0.264% ונקבע ב-4.162 שקלים. האירו נחלש ב-1.153% ונקבע ב-5.2739 שקלים. בסיכום שבועי התחזק הדולר ב-0.05% לעומת האירו שרשם השבוע התחזקות של 0.69%.

Easy-Forex: רמת ההתנגדות הראשונה נמצאת ברמה של 4.2 שקלים לדולר

רמת תמיכה ראשונה לשקל ניתן יהיה למצוא ב-4.15 שקלים לדולר, רמת תמיכה שניה נמצאת ב-4.1 שקלים לדולר ורמת הקיצון נמצאת ב-4.05 שקלים לדולר. רמת ההתנגדות הראשונה נמצאת ברמה של 4.2 שקלים לדולר, הרמה השניה ב-4.25 שקלים ואילו הרמה השלישית נמצאת ב-4.3 שקלים לדולר.

Prico: אין שינוי בהערכתנו כי השקל צפוי להתחזק משמעותית בהמשך השנה

ההערכות, כי הכלכלה תמשיך להיחלש בטווח הקרוב תורמות אף הן להמשך צעדים מעוררי צמיחה ע"י נגיד בנק ישראל, בעיקר לאור השיתוק במשרד האוצר הנובע מהמתנה לכניסתו לתפקיד של השר החדש. ירידת המדד וההערכות כי המדדים בתקופה הקרובה צפויים להיות נמוכים תומכים בכך כי לבנק ישראל נותר מקום להוריד את הריבית בשיעור מצטבר של כ-0.5%. בכך יצמצם את פער הריביות בין הדולר לשקל. הורדת ריבית זו תהווה נשק נוסף לנגיד בהתמודדותו עם ההאטה במשק הישראלי, אשר התכווץ ברבעון הרביעי של שנת 2008 בשיעור של 0.5%.

ייתכן ולהורדת הריבית זו תהיה השפעה בטווח הקצר על היחלשות השקל. ראוי לציין כי סביב רמות 4.18 שקלים לדולר ל-4.22 שקלים לדולר צפוי השקל למצוא קווי תמיכה רבים אשר עשויים לבלום את התחזקות הדולר כבר בשלב הנוכחי. אין שינוי בהערכתנו כי השקל צפוי להתחזק משמעותית בהמשך השנה.

[לאתר המט"ח]