מהפך בעמדת מירס: שוקלת לוותר על ה-WiMAX ולהקים במקום רשת דור שלישי

המשמעות היא שמירס תצטרך לבנות רשת סלולרית שאין לה יתרון טכנולוגי על פני שאר חברות הסלולר, אך מצד שני, היא לא תסבול ממחסור בציוד קצה מגוון (מה שכן קיים ב-WiMAX)

האם מסתמן שינוי קיצוני בעמדתה של חברת מירס בעניין הכניסה לתחום ה-WiMAX (תקשורת אלחוטית בפריסה רחבה)? לאחר שנשיא מוטורולה ישראל ויו"ר מירס, אלישע ינאי, אמר בעבר ל"גלובס" שספק אם יש מודל כלכלי שמצדיק את הקמתה של רשת WiMAX, נודע כי ראשי החברה נפגשו עם אנשי משרד התקשורת לפני מספר שבועות ורמזו שהם שוקלים ברצינות את האופציה של הליכה על תדרי דור שלישי בתקן UMTS (בדומה לשאר חברות הסלולר). זאת, כתוצאה מהפלונטר שנוצר בעקבות אי פרסום מדיניות ה-WiMAX במועד והעיכובים הרבים שהעלו סימני שאלה לגבי הכדאיות הכלכלית בהקמת רשת כזו בישראל.

מירס נקלעה לבעיה מסובכת ביותר לגבי עתידה הטכנולוגי לאחר שהסחבת והעיכובים בפרסום מדיניות ה-WiMAX שיבשו לחלוטין את התוכניות שלה להקמת רשת כזו בישראל. מירס קיוותה כי אם תקבל תדרים לטכנולוגיה, היא תוכל לרכוש יתרון תחרותי על פני שאר חברות הסלולר ותוכל להציע באמצעות הטכנולוגיה החדשה קצבים ומהירויות גבוהות יותר מהמתחרות.

אלא שהעיכובים מצד משרד התקשורת גרמו לכך שחברות הסלולר החלו להגביר את המהירויות שהן מציעות באינטרנט הסלולרי ומצד שני המשרד לא שחרר תדרים ל-WiMAX, שיאפשרו למירס לנצל את חלון הזמן עד לכניסתן של חברות הסלולר לדור הרביעי שצפוי להגיע באזור 2011-2012. כך מצאה מירס את עצמה בפני שוקת שבורה ובתוספת המשבר הכלכלי, לא יכולים פרנסי החברה להימנע מחשיבה מחודשת על עתידה הטכנולוגי של החברה. הדבר, כאמור, הביא את החברה להרהור נוסף לגבי רכישת תדרי UMTS שלא נמצאים היום במחסור ואין להם ביקוש.

המשמעות היא שמירס תצטרך לבנות רשת סלולרית שאין לה יתרון טכנולוגי על פני שאר חברות הסלולר, אך מצד שני, היא לא תסבול ממחסור בציוד קצה מגוון (מה שכן קיים ב-WiMAX).

גורמים המקורבים לחברה מציינים שמירס ממשיכה לבדוק את נושא ה-WiMAX ואין שינוי בעניין הזה אך יחד עם זאת גם נושא רשת הדור השלישי נמצא על הפרק לאור מצב השווקים והעיכובים בפרסום המדיניות ושחרור התדרים.