התאחדות האיכרים פתחה בהליך משפטי נגד מדינת ישראל בנושא אספקת מים לחקלאים

דובי אמיתי, נשיא ההתאחדות, ל"גלובס": "המשמעות היא עזיבה של חקלאים את הארץ ופגיעה קשה מאוד בפרנסתם. אם לא יתחשבו בחקלאים, לא יישארו חקלאים במדינת ישראל ורבים יצטרפו למעגל האבטלה"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

התאחדות האיכרים פתחה בהליך משפטי נגד מדינת ישראל בנושא אספקת מים לחקלאי ישראל. לטענתם, משבר המים הנוכחי הוא באחריות ממשלת ישראל ומדינת ישראל, והחקלאים בני ערובה כתוצאה ממדיניות זו.

נציין כי הקצאת המים השפירים לחקלאות הופחתה בשיעור 22% ביחס לשנת 2008, שהם 354 מיליון קוב מים.

במכתב בהול שנשלח באמצעות עו"ד יעקב נאמן, לאורי שני, מנהל הרשות הממשלתית למים וביוב, ולשר החקלאות, שלום שמחון, החלה התאחדות האיכרים במאבק של החקלאים לטובת שמירת מכסות המים משנת 1989, כהמשך להספקה סדירה של המים על מנת שיוכלו החקלאים להחזיק בקרקע שמבחינתם היא אבן יסוד לפרנסתם ולהמשך השמירה על מדינת ישראל.

במכתב טוענת התאחדות האיכרים שמשרד החקלאות פרסם את אמות המידה לקיצוץ בהקצאות המים השפירים לחקלאים לשנת 2009, הקובעות כי לכל צרכן תוקצה כמות מים שפירים בשיעור של 78% מההקצאה הסופית שלו לשנת 2008, ושזה בניגוד מוחלט לחוק המים.

עוד טוענת התאחדות האיכרים כי הפחתת ההקצאות למים תביא בהכרח למצב בו מקורות המים הזמינים לא יספיקו לחקלאות ובהתאם, יאלצו לוותר על חלק מגידוליהם, מה שיגרום להם לנזק כלכלי רב.

התאחדות האיכרים דורשת לקחת בחשבון את הקצבת 1989, כפי שהיה נהוג עד לשנת 2008, ולהתחשב במאפיינים השונים של גידוליהם, תוך מתן זכות טיעון לחקלאים ופיצוי מתאים לחקלאים בנפגעו.

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים, אמר היום ל"גלובס", "מעבר לפגיעה הכלכלית בחקלאים והמשך שרשרת המחדלים של הספקת המים, המשמעות היא עזיבה של חקלאים את הארץ ופגיעה קשה מאוד בפרנסתם. אם לא יתחשבו בחקלאים, לא ישארו חקלאים במדינת ישראל ורבים יצטרפו למעגל האבטלה".