גיורא ירון יו"ר איתמר מדיקל: "2009 תהיה עבורנו טובה מ-2008"

ירון מסביר שהאתגר החדש של חברות מסוגה של איתמר כבר אינו האישור לשיווק בארה"ב אלא השיפוי הביטוחי - "בשנה שעברה היו לנו הישגים בתחום זה"

"עוד כשביצענו את ההנפקה, אמרנו למשקיעים - 'אל תסתכלו עכשיו על המניה אלא בעוד 3-4 שנים. זו לא חברה עם החזר מיידי, אך ההחזר, לכשיגיע, יהיה גבוה יותר". כך פתח ד"ר גיורא ירון, לשעבר יו"ר מרקורי וכיום יו"ר איתמר מדיקל, את הרצאתו בכנס המשקיעים של החברה.

ירון מסביר שהאתגר החדש של חברות מסוגה של איתמר כבר אינו האישור לשיווק בארה"ב אלא השיפוי הביטוחי. "אומרים לי - 'אתם כבר כמה שנים בשוק, מה קורה?' השיפוי הביטוחי הוא תהליך של צעד אחר צעד.

"בשנה שעברה היו לנו הישגים בתחום זה, כאשר אושר לחולים לקבל שיפוי לטיפול להפרעות שינה, אם האבחנה נעשתה עם הבדיקה שלנו. עתה עלינו לפעול לקבל החזר גם על הבדיקה עצמה. הפעילות היא מול מגוון גורמים, כאשר אנחנו מצפים שרק בסוף 2009 נשלים את רוב התהליך".

ירון מספר כי "החל דיאלוג עם מפיצים גדולים להפצת המוצר ה-Watchpat" ומוסיף כי "אנחנו מחזיקים מערך מכירות קטן, כדי להראות היתכנות ולמשוך מפיצים טובים, אך נזהרים שלא לבנות מערך הפצה גדול מדי. זה שיעור שלמדתי במרקורי ובאינדיגו - לא להיסחף ולמצוא את עצמך עם מערך הפצה גדול משהתכוונת".

במוצר השני, ה-Endopat, לאבחון נזקים ראשוניים לעורקים המהווים סיכון להתקף לב, החברה רחוקה משיפוי, אך תציג בקרוב בכנס ארגון הקרדיולוגיה האמריקני ממצאים המשווים בין כושר הניבוי של ה-Endopat להתקפי לב לכושר הניבוי של מדד גורמי הסיכון המשולב, המקובל בארה"ב.

ירון: "אני לא נותן כאן תחזיות והרבה על העתיד לא ידוע, אך אני ומנהלי החברה האחרים נתפלא אם 2009 לא תהיה טובה מ-2008".