הפיטורים ב-SAP מגיעים גם למעבדות בישראל: 20 עובדים עברו שימוע

ב-SAP ישראל ביצעו בחודשים האחרונים קיצוצים כדי להימנע ככל הניתן מפיטורים: הפסיקו גיוסי עובדים למעט במקרים מיוחדים, ביטלו חדר אוכל אחד, צמצמו את מספר מכונות הקפה וביטלו את שירות השליחים שדאגו לקחת את מכוניות העובדים לרחיצה בחינם

חודש ימים אחרי שענקית התוכנה הגרמנית SAP הודיעה על מהלך פיטורים של כ-3,000 עובדים בעולם עד סוף 2009, הבשורה הקשה מגיעה גם לאתר החברה בישראל. ל"גלובס" נודע כי החברה ערכה היום (ב') שימועים לפני פיטורים לכ-20 עובדים.

השימועים, יש לציין, הם אמנם מחויבים על פי הדין בישראל, אולם מרבית חברות ההיי-טק הישראליות מעדיפות להתנער מההליך המחייב ולסיים את העסקת העובדים לאלתר, על פי השיטה האמריקנית והקרה. הרוב המכריע של המפוטרים בארץ הוא במעבדות SAP שברעננה, שם מועסקים כ-850 עובדים, ואילו המיעוט מגיע מ-SAP ישראל מערך השיווק המונה כ-150 עובדים.

בהנהלת החברה בישראל עוד קיוו בחודש שעבר כי הנהלת החברה בגרמניה תפסח על האתר הישראלי, אמנם כל ההערכות בשוק צפו כי המהלך יגיע גם לישראל. בפועל, שיעור המפוטרים בישראל נמוך יחסית מן הרמה בשאר אתרי החברה בעולם, אך ספק אם בחברה יוכלו להבטיח כי מדובר בגל הפיטורים האחרון, לנוכח חוסר הוודאות בכלכלה העולמית.

ב-SAP ישראל ביצעו בחודשים האחרונים מספר קיצוצים כדי להימנע ככל הניתן מפיטורים. בין היתר, הפסיקו גיוסי עובדים למעט במקרים מיוחדים, ביטלו חדר אוכל אחד, צמצמו את מספר מכונות הקפה וביטלו את שירות השליחים שדאגו לקחת את מכוניות העובדים לרחיצה בחינם.

בחברת SAP מסרו בתגובה לידיעה: "בהמשך להודעתה של SAP העולמית מחודש ינואר על הקטנת מצבת כוח האדם שלה ל-48,500 עד סוף השנה, תקטין SAP בישראל את מצבת כוח האדם בכ-20 משרות, כך נמסר ממנהלי SAP בישראל. SAP מנהלת את התהליך בכל מקום בעולם על פי החוק והפרקטיקה המקומית, ומציעה תנאי פיטורין הכוללים מענק הסתגלות וסיוע בחיפוש עבודה. "אנו מחויבים לסייע ככל הניתן לעובדינו המפוטרים", נמסר מן החברה. "ברמה העסקית אנו מתאימים את עצמנו לשינוי בתנאי השוק ופועלים לשימור התחרותיות של SAP בטווח הארוך. SAP תתמודד עם המיתון והמשבר הפיננסי באמצעות מוצריה התחרותיים, מודל עסקי יציב, שיעור הכנסות גבוה באופן עקבי וגמישות בבסיס העלויות".

יצוין כי SAP נחשבת לחברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם אחרי מיקרוסופט, ולחברת התוכנה הגדולה בתחום הארגוני.