תשכחו מהגולדן-ליג, תשכחו ממטילי זהב

התאחדות האתלטיקה העולמית הודיעה על הפסקתה של הגולדן-ליג והחלפתה בליגת היהלום ; כמות התחרויות בשנה תגדל ל-12, והאתלטים יתחרו עבור כסף גדול ועבור יהלום בשווי 80 אלף דולר

התאחדות האתלטיקה העולמית הודיעה על החלטתה להפסיק את תחרויות "ליגת הזהב" (Golden League) ובמקומם תנהיג סדרת תחרויות חדשה בשם "ליגת היהלום" (Diamond League). במקום שישה מפגשים באירופה שהיו נהוגים בגולדן-ליג, הליגה החדשה שתחל ב-2010 תכלול 12 תחרויות.

הסיבה לשינוי היא הרצון של התאחדות האתלטיקה להגדיל את מספר המפגשים בין האתלטים הגדולים בעולם, ולהנהיג סבב תחרויות גדול יותר בדומה לסבב הטניס.

כל אחת מהתחרויות בליגת היהלום תחלק פרסים בסך 416 אלף דולר למתחרים, כאשר על פי ההערכות האתלטים שייחשפו יותר יוכלו כעת להשיג הסכמי חסות גדולים יותר ולהגדיל את נתח ההכנסות שלהם מחוץ לבונוסים שיקבלו בתחרויות עצמן.

להבדיל מליגת הזהב שבסיומה חולק מטיל זהב בשווי מיליון דולר בין המתחרים שהצליחו לנצח בכל שש התחרויות של השנה, בליגת היהלום יחולק בסוף השנה יהלום 4 קראט בשווי 80 אלף דולר לכל אחד מ-32 הספורטאים שצברו את הניקוד המצטבר הגבוה ביותר בענף שלהם.

השינוי הנוסף הוא שהתחרויות ייערכו לראשונה גם מחוץ לאירופה. ארצות הברית תארח שתי תחרויות (ניו יורק ואורגון) וסין תארח תחרות אחת (שנחאי או בייג'ין). תחרות אחת צפויה להיערך בדוחא שבקטאר. ארבע ערים שאירחו את תחרויות הגולדן ליג - בריסל, ציריך, אוסלו ופאריז - ימשיכו לארח גם את תחרויות ליגת היהלום. התאחדות האתלטיקה העולמית תחל גם במכירת זכויות השידור לתחרויות, באמצעות חברת השיווק IMG.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט