מרב מיכאלי ל"ליידי גלובס": "אישה שלא תעשה בוטוקס - זה לבטח יוריד לה במשכורת"

מיכאלי: "אף אחד אף פעם לא שואל אותי 'איך את מסתדרת עם גבר'. זה לא טריוויאלי, על פניו, שמישהי שהיא פמיניסטית כמוני תסתדר עם גבר" ; הראיון המלא בליידי גלובס

"כשאתה חושב על זה שנשים דוחפות סיליקון לציצים ובוטוקס לשפתיים זה חולני לגמרי", אומרת מגישת הטלוויזיה מרב מיכאלי, 42, מתקוממת נגד רודנות היופי ונגד הדחיקה - גם שלה - מהמסך. "מה שאנחנו נאלצות לעשות מבחינת המשטור של הגוף שלנו, זה חזרה לקשירת הרגליים של הסיניות. העקבים זה דבר שלא הלך לשום מקום אף פעם, לדוגמה, אז עכשיו יש לך חזה ומתיחות ומה לא. במקביל לזה אנחנו מתקדמות כביכול בסולם הדרגות ואנחנו משלמות על זה".

* את לא מתכוונת לעשות מתיחת פנים בעוד כמה שנים?

"אני לא יודעת, ואני לא רוצה להגיד דברים שאני לא אצליח לעמוד בהם".

* גם מגבר דורשים להיראות צעיר כיום, לא רק מאישה.

"נגיד גבר מקריח, אז זה לגיטימי. הוא מגלח את הראש ואז זה כאילו בסדר. מה המשקל שיש לזה אצל גבר? אצלנו זה קובע, וזה מה שהופך את זה לדרמטי".

* את אומרת שאם אישה לא תעשה בוטוקס זה יוריד לה במשכורת?

"ברור, אין פה שאלה בכלל. בהתקבלות לעבודה זה מאוד חשוב איך שאתה נראה, יש עוד עניינים, אבל זה מאוד קובע".

בראיון מתייחסת מיכאלי לראשונה לזוגיות המתוקשרת עם ליאור שליין, ולהבדלים ביניהם. "הוא לא רק ימני. הוא גם פמיניסט מאוד גדול", היא מציינת. "אבל מעניין שדווקא על זה שואלים. אף אחד אף פעם לא שואל אותי 'איך את מסתדרת עם גבר'. זה לא טריוויאלי, על פניו, שמישהי שהיא פמיניסטית כמוני תסתדר עם גבר. זה יותר קיצוני מאשר ימני או שמאלני, כי זה נוגע לחיים שלי כאן ועכשיו. זה הרבה יותר מפלסטיני".

* הוא בן 30 ואת בת 42. כשאת היית בשיא הקריירה שלך בטלוויזיה הוא היה חייל בביטאון חיל האוויר.

"נו, אז מה? כמה נשים יש שנמצאות עם גברים שהן גדלו עליהם או קראו את הספרים שלהם וכל זה רגיל עבורך, אבל זה לא מוזר לך. אם ניקח, סתם לדוגמה, את שלום חנוך ואת זוגתו, אתה לא תחשוב שזה מוזר, זה נראה לך ברור. אבל בעיקרון המשוואה היא כזאת - את מביאה יופי וצעירות, והוא מביא כוח וכסף. זה רק הולך ונהיה יותר גרוע, כי אנחנו נדרשות להיות יותר צעירות. הנכסים של הכוח והכסף והמעמד מצטברים הרבה יותר.

"צריך להגיד שיש שקר גדול כשמדובר ביופי, כי לא מדובר ביופי, אלא במיניות שמותאמת לטעם של גברים. הפורנוגרפיה שולטת היום בכל מוצרי התרבות שלנו. את לא צריכה להיות יפה, אלא צריכה להיות חשופה, פרובוקטיבית ונכונה למין ולכל מה שבעיני גברים הוא מיני. אין שעבוד ליופי, יש שעבוד למין. הדיבור על יופי זה מכבסה".

הראיון המלא יפורסם הערב בגיליון רודנות היופי של "ליידי גלובס"