ארה"ב: רשת האופנה אולד נייבי מנסה להתאושש באמצעות שיבה לשורשיה הקיטשיים

קמפיין הפרסום שיתמקד בבובות ראווה "מגניבות", באמצעות משרד הפרסום קריספין פורטר אנד בוגוסקי, ידגיש כי מוצרי החברה שווים לכל נפש - וזאת לאחר הכישלון של הרשת לעמוד בדרישות הצעקה האחרונה בתחום האופנה

האם יצליח מסע הפרסום המוזר של קריספין פורטר אנד בוגוסקי לחולל מהפך בביצועיה הגרועים של אולד נייבי?

מסע הפרסום החדש מתמקד בקבוצת בובות ראווה מגניבות - תריסר בובות מוזרות למדי ממוצאים אתניים שונים, שעל פרצופן מרוחים חיוכי ענק והוא הושק במהלך הפסקת הפרסומות בתוכניות פריים-טיים, כולל "האנטומיה של גריי", "המשרד", ו"הישרדות".

הבובות, שכוללות משפחה צעירה, אם גרושה וכמה רווקים/רווקות הוצבו כבר ב-300 חנויות ועד ה-10 באפריל יקבלו כל החנויות בובות-על. דף הפרסומת הראשון, שיהיה פרודיה על יו.אס. וויקלי, יושק ביום א', וייכלל גם במהדורת ה-9 במארס של יו. אס. וויקלי.

"תמיד היינו מוזרים"

אין ספק שהקמעונאית המקרטעת זקוקה לזריקת עידוד. מגזר הקמעונות כולו נפגע קשות בחודשים האחרונים, ואולד נייבי ספגה פגיעה כבדה יותר ממרבית הקמעוניות, בגלל הטעויות שעשתה באביב האחרון. ממארס 2007 לא דיווחה החברה על נתוני מכירה חיוביים בחנויות הפועלות לפחות שנה.

מסע הפרסום, המסע הראשון שפיתחה קריספין עבור הקמעונית, נועד להשיב את אולד נייבי חזרה לשורשיה הקיטשיים, ולתקופה שבה מורגן פיירצ'יילד והכלב מג'יק קידמו את מכירות המותג. ייתכן שתיעוד חיי האהבה והאינטראקציה היומיומית של חבורת בובות מפלסטיק ייראה מוזר לחלק מהאנשים. "זה עלול לעורר חילוקי דעות. חלק מאתנו אהבו את זה, וחלק מאתנו חיבבו את זה. חלק מאתנו היו מבולבלים", אמר נשיא אולד נייבי, טום וויאט. "אבל אם תבחן את אולד נייבי בימיה הטובים, תמיד היינו מוזרים ושונים במקצת".

וויאט אמר שהקונספט, שאותו השיקה קריספין במהלך בחינת הצעותיהן של חברות הפרסום בסתיו שעבר, תרם לזכייתה של קריספין, שהתמודדה על החוזה עם חמש חברות פרסום אחרות.

אולד נייבי היא מקרה מאתגר. מדובר במותג אהוב מאוד שאיבד את דרכו, וקריספין כבר רשמה לזכותה הצלחות עם לקוחות אחרים, כולל ברגר קינג. גם לקוחות אחרים של קריספין, כגון קוקה-קולה זירו ופולקסווגן, רושמים ביצועים טובים למדי, למרות מצב הכלכלה הקשה, וההאטה במגזרי המשקאות הקלים והרכב. "היינו מאוד מעוניינים לעשות משהו בתחום האופנה", אמר אלקס בוגוסקי לאד אייג'. "בזמנו אולד נייבי היה עבורנו אחד ממותגי האופנה המרגשים והמעניינים ביותר".

בתשובה לשאלה אם קריספין תנסה למצוא לקוחות נוספים בתחום האופנה, השיב בוגוסקי: "זה יכול להיות כיף. אבל כרגע מדובר יותר בביצוע עבודה טובה עבור החבר'ה האלה. קשה לא לחבב את הרעיון של הפיכת מוצר כלשהו זמין יותר למספר רב יותר של אנשים, שבדצמבר החליטו אולי שהם לא יכולים להרשות לעצמם להוציא כסף על דברים מסוימים בשנה הנוכחית".