בנק לאומי שוקל להעמיד לדוראד מימון של מיליארד שקל לפרויקט תחנת הכוח באשקלון

יצטרף לבנק הפועלים שאישר את המימון לפני שנתיים ; לפני שבועיים אישרה כלל מימון אשראי בהיקף של 400 מיליון שקל לפרויקט

שני הבנקים הגדולים, פועלים ולאומי , עשויים לשתף פעולה במימון פרויקט תחנת הכוח הפרטית של קבוצת דוראד באשקלון. ל"גלובס" נודע, כי בנק לאומי, בניהולה של גליה מאור, בוחן אפשרות להעמיד לפרויקט מימון בהיקף של עד מיליארד שקל.

היקף הפרויקט מוערך ב-840 מיליון דולר, כאשר בעלי המניות בדוראד, שבשליטת א. דורי, קצא"א וזורלו התורכית, התחייבו להעמיד הון עצמי בסך 140 מיליון דולר.

מקורות בשוק ההון ציינו כי המגעים לצירוף בנק לאומי למימון הפרויקט נעשו בידיעה ובהסכמה של בנק הפועלים אשר סיכם עקרונית לפני שנתיים על הליווי הבנקאי של הפרויקט. שיתוף הפעולה בין שני הבנקים הגדולים לפרויקטים בתחום התשתית כבר התבצע בעבר במימון פרויקט הגז הטבעי של שותפות ים תטיס (שבשליטת קבוצת דלק).

דוראד בניהולו של דורון גרופר החלה בתחילת 2008 ברוד שואו לסגירה הפיננסית מול הבנקים והגופים המוסדיים לגיוס 3.6 מיליארד שקל, מתוך כך כמיליארד שקל מקונסורציום בנקאי שאותו יוביל בנק הפועלים, והיתרה מגופים מוסדיים שבהובלת כלל ביטוח. כזכור, לפני כשבועיים אישרה כלל מימון, בניהולה של אסתי פרידמן, את החלטתה להעמיד אשראי בהיקף של 400 מיליון שקל לפרויקט וזאת למרות המשבר הפיננסי.

לפי הערכות בשוק, במידה ולאומי יסכם סופית על הצטרפותו למימון הפרויקט, הדבר יבוא על חשבון חלק מהאשראי החוץ בנקאי של הגופים המוסדיים.

מבחינת דוראד הצטרפות של לאומי לקונסורציום הבנקים שיממן את הפרויקט תהווה התקדמות נוספת לקראת הסגירה הפיננסית של הפרויקט הנחשב לאחד הגדולים במשק החשמל.

דוראד בה שותפים א. דורי (18.75%), אדלקום שבשליטת יוסף אדלסבורג (18.75%), קצא"א (37.5%) וקונצרן התשתיות זורלו (25%) מתכננת להקים את תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל עד לסוף שנת 2012. מדוראד נמסר כי "החברה אינה נוהגת להתייחס לנושאים מסחריים". את תגובת בנק לאומי לא היה ניתן להשיג.