חגיגת הבונוסים: 10 הבכירים במריל לינץ' קיבלו ב-2008 יותר מ-10 מיליון דולר לאדם - עלייה לעומת 2007

הבונוסים היו עיקר התגמולים שקיבלו העובדים ב-2008, כיוון שמשכורת הבסיס של בכירי מריל לינץ' נעה בין 200 אלף דולר ל-750 אלף דולר

פרטים נוספים נחשפים בפרשת הבונוסים השנויים במחלוקת של בנק ההשקעות מריל לינץ', בעוד הרשויות בארה"ב בודקות חשד לפלילים בפרשה.

עשרת העובדים המתוגמלים ביותר של בנק ההשקעות מריל לינץ' קיבלו סך של 209 מיליון דולר במזומנים ובמניות ב-2008 - עלייה קלה לעומת 201 מיליון הדולר שהוענקו להם ב-2007. כך דיווח היום (ד') ה"וול סטריט ג'ורנל", בהסתמך על נתונים שהגיעו לעיתון.

11 בעלי התפקידים הבכירים ביותר במריל לינץ' קיבלו אשתקד יותר מ-10 מיליון דולר במזומן ובמניות כל אחד, דיווח העיתון בהסתמך על מקורות בבנק. 149 עובדים אחרים קיבלו 3 מיליון או יותר. שווי המניות, שהיו חלק הארי של התגמולים, צלל מאז שהן הוענקו. בין היתר, לטענת העיתון, קיבלה אנדריאה אורסל, בנקאית ההשקעות המובילה של מריל לינץ', 33.8 מיליון דולר במזומן ובמניות על ביצועיה ב-2008.

עובדי משרדו של אנדרו קואומו, התובע הכללי של מדינת ניו יורק, חוקרים חשדות שבכירי מריל לינץ' קיבלו בונוסים בהיקף של מיליארדי דולרים לפני עסקת ההשתלטות שבמסגרתה רכש בנק אוף אמריקה את מריל.

הבונוסים היו עיקר התגמולים שקיבלו העובדים ב-2008, מכיוון שמשכורת הבסיס של בכירי מריל לינץ' נעה בין 200 אלף דולר ל-750 אלף דולר. ממידע שנבדק על-ידי העיתון עולה שחלק מהסוחרים ומבנקאי ההשקעות ספגו קיצוצים קטנים בתגמוליהם בשנה שעברה, למרות שהיחידות שהם עמדו בראשן דיווחו על הפסדים גדולים.

בשבוע שעבר טען קואומו שקנת לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה, וג'ון תאין, לשעבר מנכ"ל מריל לינץ', שיבשו את מהלך החקירה שהוא עורך בפרשת הבונוסים של הבנק.