הכלכלה האמריקנית מידרדרת: הרעה בפעילות הכלכלית ב-10 מ-12 המחוזות הראשיים של הפדרל ריזרב

כך עולה מספר הבז' ; מדד מנהלי הרכש ירד לרמה של 41.6 נק' ; הסקטור הפרטי בארה"ב איבד בפברואר כ-700 אלף משרות לעומת צפי לאובדן של 630 אלף בלבד ;מספר הבלתי מועסקים בארה"ב צפוי להגיע ל-685 אלף

ספר הבז' המפרט את מצב הכלכלה ב-12 המחוזות הראשיים של ה'פדרל ריזרב' פורסם הערב בשעה 21:00. מצב שוק הדיור בארה"ב מתואר כדכאוני כשפרט לשוק הדיור ניכרת במחוזות ה'פד' ירידה בהוצאה הפרטית וירידה נוספת ברכישת מכוניות. ב'פד' ציינו כי מצב הכלכלה האמריקנית המשיך להתדרדר לעומת החודש שעבר.

10 מתוך 12 המחוזות רשמו ירידה באינדיקטורים הכלכליים המרכזיים. כשהמחוזות היוצאים מהכלל שגילו שיפור הם מחוז שיקגו ומחוז פילדלפיה. הירידה באינדיקטורים הכלכליים הקיפה את רוב המגזרים כשמזון בסיסי ומגזר התרופות נשארו יוצאים מהכלל כשהציגו עלייה בחודש האחרון.

ה'פד' צופה כי התאוששות משמעותית במצב הכלכלי תתרחש רק בסוף השנה או בתחילת שנת 2010.

ב-17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש פברואר. המדד רשם ירידה לרמה של 41.6 נקודות ירידה נמוכה יותר מהצפי לירידה ל-41.3 נקודות. הירידה בחודש פברואר היא לעומת 42.9 נקודות בחודש ינואר.

בשעה 15:15 פורסם מדד ה-ADP שהצביע על כך שהמגזר הפרטי בארה"ב איבד בפברואר 697 אלף מישרות. הצפי היה כי מספר המישרות ירד ב-630 אלף, צניחה חדה לעומת 522 אלף המישרות במגזר הפרטי שאבדו בחודש ינואר.

מספר המשרות שאבדו במגזר הפרטי הוא יותר מכפול ממספר המישרות שאבדו בחודש המקביל בשנה שעברה, ואת הצימצום בכוח האדם הובילו הפיטורים ההמוניים ברשתות הקמעונאות ובקרב יצרניות הרכב, ביניהן בלטה ג'נרל מוטורס שדיווחה בפברואר על כוונתה לפטר 47 אלף מעובדיה ברחבי העולם

המדד אשר הנתונים לו נלקחים ממצבת כוח האדם של כ-400 אלף חברות בארה"ב המעסיקות כ-24 מיליון עובדים. המדד אינו כולל את עובדי המגזר הציבורי הצביע על כך שבמגזר הייצרני נרשמה יריד של 338 אלף מישרות, זה החודש ה-26 בון נרשמת במיגזר זה ירידה רציפה במספר המועסקים. במגזר השירותים אבדו 359 אלף מישרות.

בהתייחס לכך שבדרך כלל מתווספות מידי חודש 12 אלף מישרות במיגזר הציבורי, הרי שנתון ה-ADP מרמז על כך שנתוני התעסוקה שיפורסמו ביום שישי הקרוב צפי מספר הבילתי מועסקים בארה"ב להגיע לשיא של 685 אלף לעומת צפי ל-640 אלף.