שגרירות בריטניה הפסיקה המו"מ עם אפריקה ישראל להשכרת משרדים בשל תמיכתו של לבייב בהתנחלויות

אתרי אינטרנט בערבית: שגרירות בריטניה החליטה לבטל את החלטתה לעבור למגדל הקריה "בגלל תמיכתו של לבייב בהתיישבות לא חוקית בשטחים" ; דובר אפריקה ישראל: "מדובר בעניין בעל השלכות כלל ממלכתיות בישראל"

שגרירות בריטניה הפסיקה את המשא ומתן לשכירת שטחים במגדל הקריה בתל אביב מול קבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב. אתרי אינטרנט בערבית טוענים היום כי שגרירות בריטניה החליטה לבטל את החלטתה לעבור למגדל הקריה "בגלל תמיכתו של לבייב בהתיישבות לא חוקית בשטחים".

כפי שנחשף ב"גלובס" ביולי האחרון, שגרירות בריטניה תכננה לעזוב את משרדיה מול חוף הילטון בתל אביב לאחר עשרות שנים ולשכור שלוש קומות במגדל הקריה בעיר לפי שכר דירה של 27 דולר למ"ר לחודש. המגדל, ששטחו הכולל 72 אלף מ"ר, הוקם בשנת 2005 על ידי אפריקה ישראל וחברת מנרב .

לאחר שמנרב מכרה את חלקה בבניין הפכה אפריקה ישראל לבעלים היחיד בבניין, אולם בתחילת ינואר חתמה אפריקה על מכירת 51% מהמגדל לקרן בריטית תמורת 433.5 מיליון שקל.

המשא ומתן הבעיר מחלוקת בבריטניה מצד גורמים פרו-פלשטינאים שטענו כי החלטת השגרירות הבריטית לשכור את בנין השגרירות החדש בת"א מלב לבייב שולחת מסר שגוי מבריטניה לישראל באשר לעמדתה בנושא ההתנחלויות. אותם גורמים ציינו את מעורבותה של דניה סיבוס, הזרוע הקבלנית של אפריקה, בבניית בתים בשלוש התנחלויות ביו"ש.

דובר אפריקה ישראל מסר היום בתגובה כי "מעבר לעובדה שהתייחסותה של שגרירות בריטניה באשר לעובדות פעילותה של דניה סיבוס בשטחי הגדה המערבית מוטעית בבסיסה, הרי שלגופו של ענין, אין מדובר ב'בעיה' של קבוצת אפריקה ישראל או של כל יזם אחר בישראל דווקא, אלא בעניין בעל השלכות כלל ממלכתיות בישראל.

"מזה זמן רב שארגונים פרו-פלשתינאים, הנתמכים על ידי חברי פרלמנט פלשתינאים בבריטניה, מנסים לקדם אג'נדה פוליטית מגמתית וחד-צדדית, באמצעות גורמי ממשל, במטרה להביא את ממשלת בריטניה לפעול כנגד חברות מסחריות, אנשי עסקים, גורמים אקדמאיים ואנשי מחקר ישראליים, וחבל, כי בסופו של דבר בא לחץ זה לידי ביטוי כלפי גורמים עסקיים ישראליים שאין בינם לבין קביעת מדיניותה של ישראל מאום. כל זאת קורה בשעה שעמדתה הרשמית של בריטניה, כפי שהיא אף באה לידי ביטוי באתר שגרירותה בישראל באינטרנט, היתה ונשארה כי אין היא דוגלת בהטלת סנקציות על מי מהצדדים לסכסוך הישראלי-פלשתינאי וכי כידידה של שני צדדים אלה היא מאמינה בהידברות נמשכת ושמירה על יחסים עם שני הצדדים, כדרך הטובה ביותר להפעיל את השפעתה לקירוב הצדדים.

"מכאן גם ברור שאין מדובר בעניין שלו השלכות לגבי חברת אפריקה ישראל בלבד, שכן ברי הוא כי במציאות הקיימת כיום בישראל, כמעט ולא ימצא, ולו אף גורם עסקי משמעותי אחד, שאין לו נגיעה עסקית, בדרך זו או אחרת, למקומות עסקיים המוגדרים על ידי ארגונים פרו פלשתינאים בבריטניה, כ'גדה המערבית'."

מגדל הקריה כולל 36 קומות משרדים ו-6 קומות חנייה. השגרירות היתה צפויה לשכור 6,000 מ"ר שטחי משרדים בסכום כולל של 162 אלף דולר לחודש עבור 3 הקומות.