הספקים "מתלבשים" על דניה סיבוס - חברת מנוליד טוענת לחוב של 37 מיליון שקל בגין פרויקט בכביש 431

מנוליד שבשליטת האחים יעקובי, טוענת כי דניה מעכבת תשלומים המגיעים לה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בגין התקנת מתקני תאורה ובקרים בכביש הרוחב 431 שבין ראשל"צ למודיעין

אחרי הסכסוך הכספי המתוקשר עם חברת טרפיטק בנוגע למעקות הבטיחות, ספקים נוספים של ציוד לפרויקט כביש רוחב 431 טוענים כי דניה סיבוס חייבת להם כספים.

חברת מנוליד, שבשליטת האחים יעקובי, טוענת כי דניה סיבוס מעכבת תשלומים המגיעים לה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בגין התקנת מתקני תאורה ובקרים לאורך כביש 431 ממודיעין לראשל"צ.

בחברה טוענים כי דניה טרם העבירה לה תשלומים המגיעים לה בסך של 37 מיליון שקל. ככל הידוע, מנוליד כבר פנתה לדניה והתריעה כי היא שוקלת לנקוט בצעדים משפטיים אם לא יועברו לה הכספים לאלתר, ואף איימה לאסוף בחזרה חלק מהציוד אם לא יימצא פתרון.

מנוליד היא חלק מקבוצת התשתיות וההנדסה י.ש. האחים יעקובי. החברה מבצעת עבודות בתחומי התשתית, התעשייה, מבני ציבור, מערכות תאורה, מכשור ובקרה, מיזוג אוויר, חשמל,מפעלי תעשייה ותחזוקת מתקנים (תאורה, מכוני ביוב, מכוני מים, מוסדות ציבור ועוד). בחברה מועסקים מהנדסים, הנדסאים, טכנאים, חשמלאים מוסמכים ועוד.

בספטמבר 2008 רכשה מנוליד משיכון ובינוי את פעילות חטיבת חרות הנדסה ומערכות. חרות עוסקת בהקמת תשתיות חשמל, אינסטלציה ומיזוג אוויר. כמו כן, רכשה מנוליד את פעילות חברת "אופק" מקבוצת לב אופיר המתמחה בעבודות חשמל פנים.

ממנוליד נמסר בתגובה כי "למנוליד ישנם עניינים גדולים ומהותיים לפתרון מול דניה סיבוס. אנו מקווים, שהנהלת דניה סיבוס תבין במהרה כי לוח הזמנים לפתרונם הולך ואוזל."

מדניה סיבוס נמסר בתגובה כי "דניה סיבוס אינה מנהלת את ענייניה עם ספקי משנה באמצעי התקשורת, אלא באופן ישיר. החברה לא קיבלה כל בקשה שכזו. היה ותתקבל פנייה היא תטופל ישירות מול הספק".

על הפתיחה המוצלחת יחסית של כביש 431 שעמד בלוחות הזמנים מעיב הסכסוך הקשה שפרץ בין דניה סיבוס למע"צ על רקע ליקויי הבטיחות לכאורה במעקות הבטיחות בכביש. כפי שפורסם היום ב"גלובס", על רקע התפוצצות המו"מ בין דניה לחברת טרפיטק, שהייתה הקבלן הראשי להתקנת המעקות, נערכת מע"צ להתקין בעצמה מעקות בטיחות בכביש בעלות של עשרות מיליוני שקלים.

יש לציין כי לא מדובר בסכסוך כספי ראשון של דניה עם ספקים. דניה סיבוס התקשרה בתחילת הפרויקט עם חברת אורד הישראלית, המשמשת נציגתה של סימנס הגרמנית בישראל להתקנת מערכת בקרת התנועה בכביש. ואולם, בשנה שעברה ביטלה דניה את חוזה ההתקשרות עם אורד - והחליטה להתקשר לשם השלמת הפרויקט עם חברה קרואטית.

לאחר הליך בוררות נחתם באוקטובר 2008 הסכם פשרה במסגרתו שילמה דניה לאורד סכום של כ-3.25 מיליון שקל, והצדדים אף סיכמו לשתף פעולה בפרויקטים בארץ ובחו"ל בעתיד.